Hem > Nya Inlägg > Lucia

Lucia

Ännu en dag med fint väder och en termometer som visade runt nollan. På förmiddagen gavs ännu en chans att komma ut ett par timmar. Hittade en möjlig matningsplats för småfåglar bara fem minuter hemifrån. Skulle kunna fungera även om det ligger vid en stig, så en och annan hundrastare får jag räkna med i så fall. Gjorde ett försök till matning i skogen häromåret. Efter att ha matat i ett par dagar kom inte en enda fågel när jag satt där och efter det gav jag upp. Trädgårdsmatningen är också försenad i år. Vi bestämde oss för att skaffa några skydd till fröautomaterna. Eftersom vi bor nära stan har vi mycket kajor, skator och tamduvor som kommer till matningen och äter upp talbollar på nolltid och skrämmer alla småfåglarna. Jag vet att de också behöver mat men kanske inte riktigt lika mycket som tidigare. Jag återkommer med om och hur det fungerar när skydden har kommit och suttit på ett tag.

Dagens bild tänkte jag i svartvitt när jag gjorde den. Gillade linjerna som skapas av småträden tillsammans med linjerna i berget och samspelet mellan ljus och skugga. Riktiga påskögubbar tycker jag!

Ytterligare bild finns i nya bilder.

/Anna

Påsköris

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 14 december 2009 kl. 8:34

    HÄRLIGT!!!

    /Mats

    • 14 december 2009 kl. 21:47

      Javisst!
      Tänk vad man kan ”hitta” fem minuters promenad hemifrån om man har ögonen ”rätt” inställda.

      /Anna

  2. 15 december 2009 kl. 16:07

    Riktigt härlig bild, får en känsla av vår. Kanske är det decembermörkret ute som får mig att drömma om april …
    Stina

    • 15 december 2009 kl. 20:47

      Kul att du hittat hit Stina!
      Kanske är det ljuset i bilden som ger vårkänslor eller kärleksparet på bergväggen?

      /Anna

  3. 16 december 2009 kl. 7:31

    Håller med om påskögubbarna, lite kantiga och stiliserade på nåt sätt. Jag tycker också om effekten som blir mellan stenlinjerna och trädlinjerna när de ställs mot varandra sen är det som du har placerat skuggan av en tusenfoting i övre gyllene snittet. Jag gillar bilden.

    • 16 december 2009 kl. 18:50

      Tack!
      Tusenfotingen hade jag inte tänkt på innan. Jag tror att alla kan se sina figurer i en sådan här bild bara man tillsätter en gnutta fantasi.

      /Anna

  4. 19 december 2009 kl. 0:30

    En bild i min smak – mycket, mycket bra…
    Bosse

    • 19 december 2009 kl. 16:16

      Hej!

      Roligt att du hittade hit till vår blogg och att du gillade bilden. Jag har gått förbi det här stället säkert hundra gånger utan att se något innan och plötsligt hade jag blicken rätt inställd!

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

