Hem > Nya Inlägg > Julstress

Julstress

I år är ett sånt där år när det bara är en dag att fixa julstöket på. Då är det lätt att bli lite stressad eller så får man välja att göra lite mindre av allt man borde. Ett par korta turer i skogen för att komma ut och få lite frisk luft har det blivit i helgen. I går blev det inga bilder och idag var mörkret på gång när jag kom iväg. Lasse tyckte att jag kunde gå ut och fotografera skator en stund. Jag gick upp i skogen till en plats där jag hoppas kunna fotografera lite fåglar någon dag under julledigheten. Där ligger lite granstammar kvar sedan stormen Gudrun och finns en fin stubbe med svampar på och ett bohål som någon hackspett gjort. Uppe i stubben lägger jag lite fröer och nötter som jag hoppas ska locka fåglarna.

Är du nyfiken på hur det gick med skatorna eller vill du se vem jag mötte på stigen eller den lilla vesslan jag fick se på hemvägen? Antingen får du vänta någon dag eller två eller så får du tjuvkika i nya bilder på vår hemsida. Här kommer i alla fall en bild från fågelmatningsplatsen i skogen. Hör du de sista mesarna som drar förbi i mörkret?

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 21 december 2009 kl. 8:52

    Hej! Stressa inte så mycket, det blir jul ändå! Kul att se er blogg, ska bli spännande att följa den. Gillar framförallt två av bilderna du tog och la på hemsidan, den med ”ormen” i siluett och skatan.
    God Jul!
    /Birgitta

  2. 21 december 2009 kl. 23:54

    Tack Birgitta!

    Håller med om att man bör försöka skippa stressen innan jul så när Freja ringde och bjöd över oss på ljusfest med fisksoppa och hembakt bröd idag (på årets mörkaste dag) så tackade vi genast ja. Mindre stress och mer umgänge!
    Jag hade riktigt kul när jag var ute i mörkret och fotograferade. Tog bara med ett objektiv (70-200mm) och inget stativ.

    /Anna

  3. Freja
    23 december 2009 kl. 19:25

    Jaa, bara att hälsa God Ljus på er!!

    Jättekul se er här alla tre!

    Och – vad läcker bild, den gillade jag!

    Vi hörs igen, kram Freja

    • 23 december 2009 kl. 23:36

      Tack för en heltrevlig afton Freja!
      Ha nu en riktigt skön helg så hörs vi.
      Kul att du gillade bilden. Även en tätortsnära skog går att göra naturbilder i men man får jobba med lite andra bildidéer.

      Kramar från oss alla

  4. 28 februari 2010 kl. 8:03

    Mycket bra bild med en härlig svärta och tilltalande blåton, gillas 🙂

    /PJ

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

