Hem > Nya Inlägg > Mellandag

Mellandag

Efter tre dagars julfirande, med god mat, umgänge med familjen och fina julklappar i form av Mats Anderssons nyutkomna vackra fotobok ”årstiderna”, en prenumeration på nya tidskriften Natur & Foto och var sin naturfotokurs, kom jag till slut ut några timmar i skogen idag. Fotoljuset var obefintligt och plusgraderna gjorde att det droppade som ett ihållande regn från träden. Lite blötsnö låg i alla fall kvar. Snö, gråmulet mörker och lite dimma gjorde att alla bilder såg naturligt svartvita ut. I morgon ska det visst bli sol…

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 28 december 2009 kl. 1:18

    Perfekt beskriven känsla både i text och bild! Lite ljus skymtar jag där borta bakom stammarna. Härligt att se fram emot 🙂

    • 28 december 2009 kl. 23:01

      Tack!

      Kul om du upplever balans mellan bild och text. Lite sol tittade ju fram idag i alla fall.

      /Anna

  2. Per
    28 december 2009 kl. 7:27

    Ska vi byta 😉 Här snöar det, och slutar det snöa blir det -20 direkt… Ok, det går att göra vinterbilder i alla fall.
    God fortsättning och Gott Nytt År!
    /P

    • 28 december 2009 kl. 23:06

      Kan man byta delvis? Kan tänka mig att hoppa över själva snöstormen men sol, snö och -10 skulle jag tacka ja till ett par månader varje vinter.
      Önskar även dig ett gott nytt år!

      /Anna

  3. 28 december 2009 kl. 17:32

    Bilden speglar precis det du beskriver i texten. Hoppas vi får sol och snö snart igen.
    Blir nyfiken, vilka kurser ska ni gå?
    /Birgitta

    • 28 december 2009 kl. 23:10

      Tack!

      Försöker få bild och text att höra samman. Kul när det fungerar.
      Lasse ska gå makro och landskap och jag ska gå fåglar. Jag har tröttnat på halvtrista fågelporträtt och känner att jag måste göra något åt det.

      /Anna

  4. 28 december 2009 kl. 18:08

    Ja du kan göra bra bilder även under dessa förhållande, det är tydligt.

    • 28 december 2009 kl. 23:14

      Tack!

      Jobbar på det i alla fall. Göteborgsvinter + tätortsnära skog är inget jag har fått inspiration av tidigare. Jag jobbar på att lära mig ta till vara även de små chanser man får ibland.

      /Anna

  5. 28 december 2009 kl. 22:47

    Hej Anna!
    Tack för din kommentar på min blogg!
    Kul att du haft en bra jul, med bra klappar också läser jag 🙂

    Fin och spännande bild du bjuder på här med rika kontraster mellan snön och stammarna.

    PS. Lägger till dig i min blogglista DS.

    /Niklas

    • 28 december 2009 kl. 23:18

      Tack!

      Jag har sett en del av dina bilder på NFF men är ju inte speciellt aktiv där längre. Nu när vi startat en blogg upptäcker man att fler av er har bloggar och så hittar jag dit istället.
      Ber Lasse att lägga till dig i vår blogglista också!

      /Anna

  6. 28 december 2009 kl. 22:48

    er. kanske jag ska tillägga

    /Niklas

  7. 01 januari 2010 kl. 13:35

    Verkar som julgranen mest innehöll naturfotografiska paket? :))

    En utmärkt och ödesmättad bild, med fin intim känsla. Hade även fungerat utmärkt i svartvitt. 🙂

    • 01 januari 2010 kl. 22:26

      Tack!
      Hoppas att du glömt mitt första försök till ”skak” som jag gjorde bland de döda träden vid Mullsjö fiskdammar. Den bilden hade nog mer av igelkottskänsla.

      /Anna

  8. sdeurell
    01 januari 2010 kl. 20:42

    Hej Anna!
    Önskar dig ett gott nytt fotoår!
    Vacker och trolsk bild du tagit.
    Glada nyårshälsningar!
    Stina

    • 01 januari 2010 kl. 22:34

      Tack Stina!
      Det är så här jag har börjat jobba med skogen här hemma. Egentligen är det en tätortsnära och ytligt sett ganska trist skog men det är här jag har chans att komma ut regelbundet och då får jag försöka tänka och se på ett annat sätt.

      /Anna

  9. 03 januari 2010 kl. 23:04

    En mycket stämningsfylld bild som jag tycker mycket om!
    Bosse

    • 04 januari 2010 kl. 19:47

      Tack! Försöker jobba med min vanliga tätortsnära och på ett sätt ganska trista skog. Vill få fram stämningar och känslor även om det inte är någon mossklädd gammelskog.

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

