Hem > Nya Inlägg > Västkustvinter

Västkustvinter

Bor man på Västkusten så är man inte bortskämd med riktiga vintrar nu för tiden. Man är helt enkelt inte van att fotografera när det är -15 grader ute. Tjocka vantar är svårt att hantera kameran med och fingervantar gör att fingrarna domnar bort ganska snart. Tårna blir iskalla när man står still en stund trots att man har dubbla ullsockor i kängorna. Men uthärdar man kylan finns det mycket vackert att se.
Befann mig i Varbergstrakten igår och idag och passade på att jobba med klassiska kustmotiv. Här kommer några smakprov:





/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. marieg1
    09 januari 2010 kl. 21:51

    Åh vilka underbara färger!! Tre helt fantastiska bilder! Detta med såhär kall vinter är en aha-upplevelse för mig! Aldrig tidigare har jag upplevt detta underbara ljus!!
    //MarieG

    • 11 januari 2010 kl. 20:17

      Tack! Jag kan inte heller komma ihåg att det varit en julledighet med snö och kyla i vuxen ålder och absolut inte de sista åren när jag börjat fotografera. Man får passa på att njuta när man kan.

      /Anna

  2. 10 januari 2010 kl. 9:26

    Fin fina bilder du varit ute o tagit i kylan! Personligen gillar jag ettan bäst främst pga av kontrasten mellan det röda och det svarta i stenarna. 🙂

    • 11 januari 2010 kl. 20:20

      Tack! Jag gillade hur färgerna växlade när man väntade en stund i kylan. Det var även olika färger i kvällsol och morgonsol.

      /Anna

  3. 10 januari 2010 kl. 13:26

    Kylan går hårt åt mina fingrar och tår också. Men det är värt att ta sig ut eftersom det är så fint ute nu. Det visar du här med sköna bilder från kusten.
    /Jukka

    • 11 januari 2010 kl. 20:22

      Tack! Tror att jag ska köpa ullsulor och nya ullsockar. Det kanske hjälper om den riktiga kylan kommer tillbaka.

      /Anna

  4. 10 januari 2010 kl. 17:59

    Tre bilder som visar precis hur havet ser ut nu i vinter (de fina dagarna alltså). Snygga kompositioner och färger med otrolig lyster. Snyggt!
    /Birgitta

    • 11 januari 2010 kl. 20:24

      Tack! Kommer jag ihåg rätt så bor du i Varbergstrakten och har det så här vackert varje dag vädret är fint?

      /Anna

  5. 10 januari 2010 kl. 18:42

    Terje brukar säga att naturfotogragering handlar om att fånga ljuset, och det är precis vad du lyckats till fullo med i alla tre bilderna. Mycket bra.
    /James

    • 11 januari 2010 kl. 20:27

      Stort tack! Jag kände mig så privilegierad som fick chansen att vara ute i det underbara ljuset en eftermiddag och en morgon.

      /Anna

  6. 10 januari 2010 kl. 19:32

    Hej Anna! Jag tycker du har lyckats fenomenalt med alla tre kustlandskap, där första bilden är min favorit. Mycket vackra färger och bra komponerad!

    /Niklas

    • 11 januari 2010 kl. 20:31

      Tack Niklas! Jag har alltid tyckt att det är svårt att lyckas med kustmotiv. Jag tror att ljuset hjälpte mig en hel del och om inte annat så gav det inspiration.

      /Anna

  7. 10 januari 2010 kl. 21:29

    Det du gör i dina sista fyra bilder är helt enkelt fantastiskt jag har sällan sett något bättre. Den tredje kustbilden är helt fenomenal.

    • 11 januari 2010 kl. 20:34

      Kan bara säga ett stort tack! Nu blir jag generad över allt fint beröm. Jag upplever att jag fått en liten kick av att starta den här bloggen tillsammans med Lasse!

      /Anna

  8. 10 januari 2010 kl. 23:37

    Såna läckra bilder du bjuder på – det är nästan så man längtar tillbaka kylan (idag ”bara” -3). Jag håller med Arne – den tredje bilder är helt superb!

    • 11 januari 2010 kl. 20:36

      Jo, idag kunde jag promenera till jobbet utan långkalsonger. Tack för berömmet. Jag tycker själv att isens näckrosformationer gör sig fint i solljuset.

      /Anna

  9. 11 januari 2010 kl. 8:36

    Jag bara nnjuter, men den sista är helt fantastisk ! CU Thorsten

    • 11 januari 2010 kl. 20:39

      Tack Thorsten! Jag tror att solens blänk i isen bidrar till upplevelsen. Kul att den fungerar även på er som inte var med och upplevde det på plats.

      /Anna

  10. Per
    11 januari 2010 kl. 19:16

    Vackra bilder du gjort här. Den nedersta bilden är favoriten, både motiv, ljus och färger är kanon.
    /P

    • 11 januari 2010 kl. 20:41

      Tack Per! Det var värt att trotsa kylan när man fick de här upplevelserna. Kul att kunna dela med sig!

      /Anna

  11. 16 januari 2010 kl. 23:07

    Härliga bilder jag hittade här. Nästa helg blir det västkusten för min del. Hoppas vädret står sig.

    • 17 januari 2010 kl. 19:20

      Tack! Såg på din sida att det var en endagskurs på gång till kusten. Hoppas att molntäcket lättar och att ni får en härlig dag. Ni slipper nog -15 grader i alla fall. Sista bilden är från sena morgonen!

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

