Hem > Nya Inlägg > Isen ligger…

Isen ligger…

…på Björkösund återigen. Sist isen låg åkte vi skridskor tvärs över, och efter knaggelisen blev det blankis, och det kändes som att gå på vatten. Den här gången stannade Anna och Erik hemma i värmen medan jag åkte hit och bara njöt av den otroliga solnedgången! Det var rimfrost överallt, och mängder av tacksamma motiv och färger bara vällde över mig. Jag hade att göra tills solen som sagt gick ned. Tyvärr kunde jag inte stanna längre för jag hade jobb att göra.

Denna förtrollade afton får beskrivas av den här lilla rimfrostbuketten…


«Januarikristall»

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 11 januari 2010 kl. 20:44

    Härliga färger till den gnistrande kristallen. När jag satt i bilen på väg hem från jobbet vid halvfem-tiden och såg jag den fantastiskt fina solnedgången tänkte jag: ”Nu skulle man vara på Hönö!” Din bild visar att jag verkligen missade något.
    /Jukka

    • 11 januari 2010 kl. 20:56

      Hej Jukka!

      Tack för fin kommentar! Jag kom på att jag har fört er alla bakom ljuset! Jag skrev inte när bilden var ifrån… och särskilt då alla göteborgare som tror att de missat nåt… Bilden var från lördagen! Ber så hemskt mycket om ursäkt!

      Men Hönö hade varit en riktig höjdare i det ljuset, det kan jag verkligen intyga!

      🙂 Lasse

  2. 11 januari 2010 kl. 21:22

    Hehe, ingen fara, det var jag som var helt inkörd på dasgens solnedgång… I lördags stod jag i skogen och frös fingrar och tår. 🙂

    • 11 januari 2010 kl. 21:27

      Hoppas det blir flera såna här dagar!!!

      😀 Lasse

  3. 12 januari 2010 kl. 19:24

    Riktigt fin kombination av kristallen och färgen i solnedgången! Gillas!
    /Birgitta

  4. Åke
    12 januari 2010 kl. 19:49

    Färgerna är riktigt underbara! Rimfrosten som intressepunkt är pricken över i´t. 🙂

  5. Johannes Glännman
    12 januari 2010 kl. 20:08

    Det låter som en riktigt skön tur du hade där ute på isen… Jag har aldrig tyckt om att ha skenor under fötterna men jag avundas dom som tar sig ut på isarna och åker långa sträckor..

    mvh // johannes

    • 12 januari 2010 kl. 21:01

      Hej Glännis! – tja… jag lurades lite lätt igen tror jag! För det första var jag aldrig ute på isen… det hade jag varken utrustning eller nerver för den gången (visste inte hur tjock isen var), f.ö. var jag ensam. Det var förra gången isen låg som Anna och jag tog en liten (!) tur.

      Jag stod för första gången i mitt liv på ett par skridskor ett år (tror jag) efter att Anna och jag hade träffats – vintern ’90 tror jag det var. Jag hade fått mina första skridskor av Anna i julklapp och var i Lindesberg för att hälsa på släktingar. Till råga på allt hade jag dem inte ens med mig, utan lånade ett par för att göra den något vingliga premiärturen!

      Men sedan skaffade jag mig ett par långfärdsskridskor – som det återigen var längesedan jag använde…

      Så, nu har jag punkterat det mesta i min historia. Hoppas att bilden fortfarande är OK att titta på 😀 Skönt var det verkligen i varje fall!

      🙂 Lasse

  6. 12 januari 2010 kl. 20:22

    Tack för fina kommentarer!

    🙂 Lasse

  7. 13 januari 2010 kl. 0:09

    Hej Lars! Vill passa på att tacka för alla intressanta och läsvärda kommentarer du gör på min blogg. Ska läsa igenom dem sedan när jag får tid, sannolikt imorgon.

    Jag tycker både du och Anna lyckas fånga färger på ett fenomenalt sätt. Härligt mustiga och klara starka färger. Något som jag själv också skulle vilja kunna göra. Denna bild tycker jag har ett härligt djup, mycket för färgkavalkaden. Snyggt fotat och komponerat!

    /Niklas

    • 13 januari 2010 kl. 19:37

      Hej! Hoppas du tycker inläggen är lika läsvärda efter att du läst dem. Får tacka så mycket för omdömena om våra bilder… det är inte svårt att få läckra bilder i det här ljuset! Kan det vara havets närhet som gör det?

      🙂 Lasse

  8. 13 januari 2010 kl. 7:02

    Underbara färger o kristaller. Det är en härlig tid nu!!

    • 13 januari 2010 kl. 19:39

      Jomen… det gäller verkligen att smida medan järnet är varmt (eller kanske medan vädret är iskallt i det här fallet)

      🙂 Lasse

  9. 15 januari 2010 kl. 19:42

    En mycket härlig bild. Jag gillar hur du fångat ljuset i iskristallen och ett plus för att solnedgångens färger finns även där. En skön känsla du förmedlar med bilden!

    • 16 januari 2010 kl. 15:43

      Tack ska du ha Marie! Jag bara hoppas att det kommer fler dagar med samma ljus, men nu har det börjat bli mildare väder. – Personligen (men det kan bero på mitt synfel) får jag en stark känsla av 3D när jag tittar på den här bilden. Vet inte om ni andra ser det också…

      🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

