Hem > Nya Inlägg > Solspeglingar…

Solspeglingar…

Den där sandstranden… tog av mig skor och strumpor och lät omväxlande torr sand sippra mellan mina nakna tår och den våta fasta sanden stödja mina steg där längs stranden…

När alla var på hemväg förbi klitterna, men jag var på väg ut för att fånga solnedgången…

När det egentligen borde kännas kallt, men solnedgången värmde mig inifrån…

När jag satt i sanden och kände den svala vinden samtidigt som jag beskådade solens nedgång och de förbiflygande sjöfåglarna…


«Solspeglingar…»

Vill uppleva det igen…

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 19 januari 2010 kl. 16:47

    Vilka färger!!! Förstår att du vill uppleva detta fantastiska igen!! Fint fångade speglingar där du fått med känslan!
    /Marie

    • 19 januari 2010 kl. 22:37

      Får tacka så mycket… vad kul att känslan går fram. Den var verkligen obetalbar!

      🙂 Lasse

  2. 19 januari 2010 kl. 21:24

    Härlig varm stämning som förstärks av texten.
    Gillar speciellt det fina ljusblänket som lyser
    som en juvel därute i vattnet.
    /Jukka

    • 19 januari 2010 kl. 22:43

      Hej Jukka och tack för det fina omdömet… särskilt om texten. Det är ett försök att beskriva känslan. Jag tittade länge och väl på bilden, men tänkte till sist att jag nog måste komplettera med lite text för att beskriva vad jag egentligen kände där på stranden. Tror att det måste upplevas för att man skall förstå helt och fullt.

      🙂 Lasse

  3. 20 januari 2010 kl. 18:36

    Återigen riktigt mäktiga färger. Blir lite avundsjuk på att ”ni” förmedlar sådan färgkavalkad. Läcker bild och lite speciell med den centraliserade solen. Perfekt skulle vara en sjöfågel också, men det kanske är att önska för mycket? 🙂

    /Niklas

    • 21 januari 2010 kl. 0:18

      Hej Niklas!

      Trevligt att du gillar våra bilder… joo, jag hade ett par med sjöfågel på också, men tyvärr blev inte resten av bilden så bra där. Så önska kan man ju alltid, och chansen den hade jag… men i vanlig ordning försatt jag den.

      Jag är inte så kompis med djurbilder tror jag… Tror att jag saknar nåt slags ”killer instinct” – jag fransar ut på knakande grenar, frasande jackor, tramsiga andra saker etc. etc. och blir totalt ofokuserad. Behöver mycket träning på djurfoto!

      🙂 Lasse

  4. Johannes Glännman
    21 januari 2010 kl. 12:10

    Det är skillnad på att frysa och frysa, och skillnad på värme och värme… Den bästa värmen kommer inifrån 🙂

    Finfinbild..

    mvh // Johannes

    • 22 januari 2010 kl. 9:14

      Så sant så sant! Mitt förra inlägg var gjort i -15 grader, men inte frös jag då! En sån solnedgång ser man sällan! Färgerna gjorde mig verkligen varm!

      Den här bilden kom till efter en hel dag full med positiva bildupplevelser på Gotska Sandön. Det var slutet på en härlig dag!

      Tack för kommentar!

      🙂 Lasse

  5. 23 januari 2010 kl. 7:37

    Lasse, vilket poet! Textpoet och bildpoet tillsammans, wow, vilken känsla du förmedlar! Mera sånt :)))

    • 23 januari 2010 kl. 13:22

      Tack Marie!

      Vet inte vad som värmde mest… solens vackra skådespel där jag satt i strandbrinken och bara njöt – eller din kommentar! Lutar starkt åt kommentaren – tack så innerligt! Det är verkligen utlämnande att försöka skapa nån slags poesi – har aldrig tyckt jag var bra på det. 😦 Att skriva en saklig text är ingen konst, men att kläda i ord en känsla och lämna ut sig för en publik – När jag spelar är jag van vid reaktioner både hos lyssnare/betraktare och mig själv. En helt annan sak att skriva – kanske för att det inte dör i sitt födelseögonblick som musiken gör.

      Än en gång tack för kommentar! Och jag lovar – skall försöka (!) mer i samma stil. Det är sällan jag upplever så förtrollande ögonblick bara…

      🙂 Lasse

  6. 24 januari 2010 kl. 13:02

    Fin kombination av text och bild. Jag som gillar solnedgångar/uppgångar kan ju bara njuta.
    /Birgitta

    • 24 januari 2010 kl. 16:06

      Tack Birgitta! – Solnedgångar tilltalar oss nog alla!

      🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

