Hem > Nya Inlägg > Fönstret in i det okända …

Fönstret in i det okända …

Varför räds jag att …

– – –

Titta in genom fönstret …

– – –

Där ljuset flödar …

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 30 januari 2010 kl. 15:58

    Kreativt. Gillas! Man vill gärna veta vad som döljer sig därinne i skogen. Frågor söker svar. 🙂

    • 31 januari 2010 kl. 23:02

      …ja, fick aldrig reda på riktigt vad det var, och därav kanske rädslan. Det är inte alltid som upplysning skapar trygghet…

      Tack!

      🙂 Lasse

  2. 30 januari 2010 kl. 20:13

    Okänt är skrämmande och lockande, eller…. 😉 Läckert och mycket snyggt!

    • 31 januari 2010 kl. 23:05

      … det är ju det som lockar och skrämmer som fascinerar…

      Den här bilden har ni alla sett förr, men inte på vår blogg. Jag kände ändå att jag ville ge den utrymme med några ord, för att lite förstärka känslan av bilden.

      Tack!

      🙂 Lasse

  3. 30 januari 2010 kl. 20:53

    Jag ser och känner
    ……
    Njuter av sköna tankar
    ……
    Bilden är vacker 🙂

    • 31 januari 2010 kl. 23:07

      Med längtan jag går ut i skog och mark
      och skapar bilder med inspiration
      jag kämpar mot min självkritik i tron
      att nån gång jag skall finna känslan stark

      Jag fastnar vid ett träd och vid dess bark
      i mig dess mönster vill slå an en ton
      Jag äntligt känner att jag finner bron
      till känslan som jag fäster på ett ark

      Men ack när bilden borde varit klar
      jag ser ett spindelnät och där med skräck
      en gummifluga sitta fast! Den drar
      och sliter i de trådar som så grymt
      och obönhörligt håller den i sträck!
      Jag skyndade och genast loss den skar…

      🙂 Lasse

      (Har aldrig skrivit sonett förut! Detta var ett förstlingsverk. Snacka om grötrim! 🙂 🙂 🙂 )

      • 01 februari 2010 kl. 11:36

        Ve och fasa, det var en otäck bild du målar upp i text, måtte den aldrig visas i bild 🙂

      • 01 februari 2010 kl. 14:55

        Näe… då vore jag tvungen att ägna mig åt bildmanipulation… gud förbjude!

        Jag kanske lever ut min hemska barndom… vet inte. Hoppas du inte tog åt dig för mycket…!

        🙂 Lasse

  4. 31 januari 2010 kl. 19:35

    Mycket vacker och stämningsfull bild Lasse! När jag/vi diskuterade abstrakta bilder på min blogg, tycker jag att ett vist ord var:
    Att när man känner igen vad som förmedlas i en abstraktbild är det bra. Annars kan det vara vilket ”snapshot” som helst. I denna bild som jag anser är mycket vacker med fina blågrå nyanser är att skogskänslan är högst påtaglig. Något som alla naturfotografer givetvis kan känna igen sig i.

    /Niklas

    • 31 januari 2010 kl. 23:13

      Tack för de orden! Jo instinktivt har jag nog känt att en abstrakt bild uppstår någonstans mellan det igenkända och det rent abstrakta. Samtidigt har de två sista bilderna, särskilt ”Ode till en koltrast” nästan för mycket av igenkännandet i sig! I en bild som skulle ha lämnat nästan allt åt beskådarens tolkning har jag serverat på silverfat essensen i bilden… vilket kanske inte stämde med min filosofi…

      🙂 Lasse

  5. 01 februari 2010 kl. 20:56

    En spännande och suggestiv bild, jag gillar den skarpt. Texten passar fint till, fast jag själv alltid väljer att titta in mot ljuset.
    mvh/Jukka

    • 01 februari 2010 kl. 23:26

      Hej! Joo normalt söker sig mina ögon också till ljuset, men i detta skumma ljus såg jag något som kanske såg lite skrämmande ut… kanske var det färgtonen, kanske var det nån gestalt i dimmorna… det ser spöklikt ut tycker jag… Ursprungligen var min text mycket mörkare, men jag valde bort den, det såg alldeles för nattsvart ut!

      Tack för kommentaren!

      🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

