Hem > Nya Inlägg > I frånvaro av…

I frånvaro av…

«Ljungglöd»

… den egna kraften att lysa upp min närvaro
lånar jag lite av det omgivande ljuset …

– – –

… därför färgas himlen svagt violett i skymningen
och blandar sig med lätt rosa för att indikera…

– – –

… min skamsna längtan att få lysa lite av egen kraft.

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 04 februari 2010 kl. 12:09

    Från landet jag, till landet du, genom det stora havet vi, vill jag låta meddela att din skamsna längtan att få lysa av egen kraft lyste upp min tillvaro! (Lite Ranelid-travestering)
    Intressant bild och text som jag tolkar som en kamp mellan den vilja och handlingsutrymme, som ofta låter sig indikeras genom rött, som blod, som kärlek.

  2. 04 februari 2010 kl. 17:32

    Härlig bild med fin känsla. Kontrast, svärta och ljus i en kosmisk dans. 🙂

  3. 04 februari 2010 kl. 18:24

    En mycket vacker bild med en vacker poetisk text till. Jag anar ett visst vemod, men hoppas att jag misstolkar.
    /Jukka

  4. 04 februari 2010 kl. 23:44

    Hej alla och tack för kommentarer! – jo jag tror jag vill försöka gestalta en vilja men inte kunna känsla, eller ett slags beskrivning av hur jag ibland känner att jag inte har något eget att komma med, och därför lånar jag gärna lite uttrycksmedel från min omvärld men att jag väldigt gärna skulle vilja flöda av skaparkraft inifrån mig själv. Därav kanske vemodet… Jag tror inte du är så långt ifrån sanningen Jukka, men sanningen bär kanske på mer tillförsikt än jag lyckas förmedla.

    Är inne i en period när jag experimenterar med att sätta ord på mina känslor och bilder… egentligen en ganska tafatt sysselsättning, då jag aldrig kommer ens i närheten av den ursprungliga känslan, och en bild säger mer än tusen ord. Min tanke är att med ett par ord varsamt leda in betraktaren på ett spår istället för att ge hela känslan. Det gör också att betraktaren får blanda in sina egna känslor i mina, vilket hoppas jag leder till ett slags känslomässig samvaro. En samvaro som jag hoppas blir en angenäm upplevelse…

    🙂 Lasse

    • 05 februari 2010 kl. 21:23

      Jag tycker du lyckas bra med kombinationen av ord och text, de förstärker varandra, och som du säger, så skriver du inte betraktaren på näsan, utan man får fundera lite själv. Fortsätt så!
      Venod med tillförsikt tycker jag låter som ett ganska bra tillstånd att befinna sig i…
      /Jukka

  5. 05 februari 2010 kl. 15:51

    Ja nog kan du skapa egna bilder och text alltid. Fortsätt i samma stil så blir det hur bra som helst!

    • 05 februari 2010 kl. 21:25

      Hej och tack så hemskt mycket! Det har blivit så att jag planterar ett alster på bloggen, och så väntar jag med bävan på vad ni kära betraktare skall säga… Det har blivit annorlunda mot när jag lägger ut bara bilder. Nu får mina inlägg fler dimensioner. Jag tycker det är spännande!

      Hittills har jag blivit väldigt taggad! Jag kan bara tacka och ta emot! Fortsättning följer!!!

      🙂 Lasse

  6. 05 februari 2010 kl. 20:04

    Jag tycker det är en mycket intressant väg du har börjat vandra. Ett sätt att få bilderna att leva mer utan att förklara allt. Det utvecklar både bildskapande och språk. Det stimulerar åskådarens fantasi, tolkningsförmåga och bildseende.

    • 05 februari 2010 kl. 23:49

      Hej Arne!

      Tack för ditt stöd! Det är en trevande vandring, men med lite kommentarer känns det ljusare än vad jag hade trott! Det är roligt att det kan bli en win-win situation… Kan jag bidra med inspiration till denna värld så må jag fortsätta!

      Djupt tack Arne!

      🙂 Lasse

  7. 07 februari 2010 kl. 1:00

    Som vanligt mycket fina och djupa färger. Gillas!

    /Niklas

  8. 07 februari 2010 kl. 11:48

    En mycket vacker bild med kombinationen av motivet och färgen! Den här bilden sätter sig på näthinnan!
    /Birgitta

  9. 07 februari 2010 kl. 22:16

    Starkt!

  10. 07 februari 2010 kl. 22:55

    Tack skall ni ha alla! Det är en liten resa det här… detta med att sätta text till sina bilder utvecklar mig själv, och ger mig faktiskt tillfälle att göra upp lite med mitt förflutna, för det är en del av det som går in i texten… i en eller annan form!

    Tack för allt stöd!

    🙂 Lasse

  11. Per
    08 februari 2010 kl. 6:51

    Både vackra ord en en fin bild
    /P

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

