Hem > Nya Inlägg > Utan vingar?

Utan vingar?

Tog en lite tur till Mustadammen idag för att se efter om paddorna börjat vandra mot dammen. Inga paddor men i skogen längs stigen hittade jag den här fjädern med tillhörande ben. Troligen en vinge från någon fågel som dukat under i vinterkylan. Fjädern verkar bandad som någon rovfågel. Är någon bra på att arta om jag visar bild på hela fjädern så är det bara att höra av sig! Försökte få till en bild som blir något annat än en ren dokumentärbild. Hur uppfattar ni bilden?

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 05 april 2010 kl. 18:47

    Perspektive gör bilden lite spännande, lite ”titthålskänsla” … för helt ärligt hade den annars kunnat bli lite tråkig … är den mellan tummen o pekfingret ??? Klart osäker om art, men gissning kunde vra en uggla, ser ut som om det vra ett långt och mjukt fan .. men, men … Ha de´Thorsten

  2. 05 april 2010 kl. 21:27

    Lite titthålskänsla i bilden, precis som Torsten skriver. Man börjar liksom fundera på vad som finns ”där bakom” förutom det lilla som man ser.
    Fin bild!
    //MagnusJ

  3. 06 april 2010 kl. 18:51

    Jag gillar titthålskänslan. Säkert mycket bättre såhär än rakt på. Själv hade jag nog försökt backa en liten bit så att det blev ännu mer titthålskänsla, men det är jag det. 🙂
    /Jukka

  4. 09 april 2010 kl. 23:09

    Har varit utan uppkoppling några dagar i Dalsland och vill passa på att tacka för kommentarerna som kommit! Bra att titthålskänslan fungerade. Jag fotograferade mellan ett par stammar. Tyvärr kunde jag inte backa längre för jag stod på kanten till ett blött och sumpigt område i skogen annars hade det nog varit en bra idé att backa ytterligare.

    /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

