Hem > Nya Inlägg > Lite snopet

Lite snopet

Egentligen skulle den här bilden på en mindre strandpipare inte finnas. Fågeln finns här hemma i Torslandaviken och vem som helst som är intresserad kan åka dit och göra sina bilder så länge man är varsam och inte stör fåglarna.
Men just jag skulle just nu ha varit på en drömresa till Botswana med turer i Okavangodeltat, Chobe och till Victoriafallen bl.a. När jag reste i torsdags drog det numera välbekanta askmolnet från Island in över Europa så jag kom med sista flyget mot Stockholm där jag fastnade. Vårt plan från Stockholm skulle ha lyft fem minuter efter att flygplatsen stängde. Vi var fem som skulle ha flugit från Stockholm och elva från Helsingfors. De från Helsingfors kunde lyfta och tittar kanske på några lejon just nu.
Efter två dagars tröstlös väntan i Stockholm var det bara att ta tåget hem igen. Vi kunde i alla fall konstatera att i ett större perspektiv så var det ingen riktig katastrof, inga hade dött, inga plan hade störtat.
Väl hemma har jag fått försöka göra något bra av ledigheten här hemma istället, bland blåsippor, vitsippor, knoppar, paddor och en och annan fågel.
Ingen större idé att stoppa huvudet under vingen men lite snopet känns det nog!

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 22 april 2010 kl. 16:39

    Trist! Men som sagt, någon riktig katastrof är det ju inte ändå! Hoppas att du kommer iväg en annan gång i stället :0)

  2. 22 april 2010 kl. 16:56

    Ja, det vore roligt att en gång i livet få se Afrikas alla djur med egna ögon och egen kamera så jag hoppas på en ny resa längre fram.

    /Anna

  3. 22 april 2010 kl. 17:35

    Känner med dig/er …. det kommer en anna(n) (dödsgammal kan jag tro) gång … sure … PS Kul bild förresten ;-)))) Ha dce´ Thorste

  4. 22 april 2010 kl. 18:43

    Tack! Det är lite skillnad på en dryg veckas ledigt i göteborgskt aprilväder och den förväntade värmechocken i Botswana. Det kommer säkert fler chanser 🙂
    Kul att du gillade bilden. Det var ett härligt morgonljus!

    /Anna

    • 23 april 2010 kl. 8:55

      Känns lite ”Sliding doors” _ ha de´Thorsten

  5. 22 april 2010 kl. 19:08

    Ååh vad trist! Speciellt sättet det skedde på med så liten marginal. Du kommer nog dit förr eller senare. 🙂
    /Jukka

    • 22 april 2010 kl. 19:13

      Jo jag får spara pengarna till en resa längre fram i stället. Kanske kan jag få med hela familjen då 🙂

      /Anna

  6. Johannes Glännman
    22 april 2010 kl. 19:27

    Oj vad synd, vilken osis… Men du verkar vara personligheten som ändå ser det positiva i allt och det tycker jag du gör rätt i. Och visst får man lov att sura lite.. Det brukar jag göra 😛

    mvh // Johannes

    • 22 april 2010 kl. 23:43

      När vi blev kvar i Sverige och tyckte lite synd om oss själva så konstaterade vi att vi till och med missade den fria spriten på planet 😉

      /Anna

  7. 22 april 2010 kl. 21:10

    Oh så synd! Förstår att du är besviken. Hoppas du kommer dit snart ändå.
    /Birgitta

    • 22 april 2010 kl. 23:45

      Förhoppningsvis kommer fler möjligheter! Botswana lockade verkligen men jag kan även tänka mig någon familjevänligare variant.

      /Anna

  8. 24 april 2010 kl. 6:50

    Men åh vad tråkigt… hoppas du får någon mer chans!!
    Kram!

    • 24 april 2010 kl. 23:43

      Tack för omtanken! Det kommer säkert en ny chans någon gång i framtiden till Botswana eller något annat spännande land i Afrika.

      /Anna

  9. 25 april 2010 kl. 0:20

    Fy katten vad snopet! Jag tror inte jag hade tagit det med samma fattning som du verkar göra. Det låter som en hur spännande resa som helst och jag håller tummarna för att du och kanske familjen kommer iväg vid ett senare tillfälle! Hälsa!

    • 25 april 2010 kl. 9:23

      Tack! Jag tror att det hjälpte att vi var en liten grupp som alla råkade ut för samma sak och kunde vänta tillsammans innan det blev bestämt att resan var inställd. Det hade nog känts helt annorlunda att stå ensam i ett ”främmande” land utan pengar och råka ut för samma sak.
      Och som sagt strandpiparbilden hade jag nog inte fått göra 😉

      /Anna

  10. 27 april 2010 kl. 11:04

    Ja det var väldigt förargligt, vi kom iväg i absolut sista stunden från Helsingfors. I Munchen var terminalen där Johannesburgflyget gick helt öde. Niklas R, Patrick och jag höll på att missa planet, vi satt med ett vinglas i lugn o ro tills vi måste springa till gaten medan vi efterlystes i högtalarsystemet… Att missa planet där hadde varit otroligt snopet.

    Håller på med genomgång av resebilderna, några finns på bloggen redan, mera kommer på hemsidan om en stund.

  11. 27 april 2010 kl. 22:18

    Att bli fast i München hade nästan varit ännu värre än att bli kvar i Stockholm.
    Jag får titta på dina bilder på hemsidan och i din blogg och fortsätta drömma om en egen resa i framtiden!

    PS. Jag var tydligen med i svt:s finskspråkiga nyheter Uutiset den 16 april eller möjligen 17de. När reportern hörde att jag gick en finsk naturfotografutbildning ville hon ställa frågorna på finska 😉 DS.

    /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

