Hem > Nya Inlägg > Inspirerad

Inspirerad

När Lasse kom hem från makrokursen i söndags hade jag lust att ge mig ut själv. Kanske fick jag lite inspiration av Lasse. Tog en sväng med cykeln till skalgrusbankarna vid Sillvik där blåsippor, vitsippor och gullvivor är i olika skeden av sin blomning. Jag vet att olika sippor är välfotograferade under våren men här är en av mina i alla fall.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 11 maj 2010 kl. 17:32

    Att bli inspirerad kan vara både roligt och jobbigt. Roligt för att man får ny energi, och jobbigt om man inte får tillfälle att ge utlopp för den. En finstämd, lugn och harmonisk bild tycker jag du fått till här! 🙂

    • 12 maj 2010 kl. 23:44

      Tack! Visst är det frustrerande när man inte har möjlighet eller tid att få utlopp för sin kreativitet. Den kommande långhelgen hade jag sett fram emot som en natur och fotohelg. Nu verkar det mest bli kallt och mycket regn. Får försöka få inspiration ändå, kanske regndroppsmotiv… 😉

      /Anna

  2. Eriksson Thomas
    11 maj 2010 kl. 22:54

    Ricktig snygg bild
    Du har verkligen tagit till dig Makrokursen. Och skapat en fin dynamik i bilden. Snyggt ljus, ren bakgrund och fin diagonal mot ljusreflexen.
    /Thomas

    • 12 maj 2010 kl. 23:47

      Tack! Lasse var den som var iväg på kursen och kom hem och delade med sig av sin inspiration och då stack jag iväg ut i skogen några timmar 🙂

      /Anna

  3. 11 maj 2010 kl. 23:40

    De är ju väldigt fina! Sak samma om alla fotar dem, det gäller att göra det på sitt eget sätt bara 🙂
    Fin bild på sippan, vad jag tycker höjer bilden är halvcirkeln i översta högra hörnet.

    /Niklas

    • 12 maj 2010 kl. 23:51

      Tack! Ibland är inte det unika i motivet det viktigaste utan den här gången var det en skön kväll att komma ut några timmar och härligt att kravla runt för att leta efter bilder.

      /Anna

  4. 13 maj 2010 kl. 7:53

    En riktigt bra bild Anna! / Mats

  5. 13 maj 2010 kl. 21:29

    Dagen är över, solen går ned och sippan böjer sig för att vila.
    Det är vad jag ser i bilden. I frånvaron av ljuset sänker vi våra huvuden.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

