Hem > Nya Inlägg > Kinnekulle

Kinnekulle

I helgen hann vi med ett kortare besök vid Kinnekulle, en kvällstur med gullvivor och Sankt Pers nycklar vid Österplana hed och en förmiddag med ett besök vid Martorpsfallen. Ett litet men fint vattenfall som rinner nerför kalkstensberget. Berget vid fallet får ett speciellt utseende av kalkstenen. En gren med boklöv i blåsten och några gula blommor fick bli små färgklickar.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 25 maj 2010 kl. 21:07

    Klart vacker plats. Löven gör mycket för bilden tycker jag. Snyggt.

    /Mats

  2. Eriksson Thomas
    25 maj 2010 kl. 22:45

    Riktig bra bild
    Jag måste åka dit
    Thommas

  3. 26 maj 2010 kl. 10:27

    Mycket bra! Håller med Mats om att löven sätter pricken över i på nåt sätt. 🙂

  4. 26 maj 2010 kl. 17:44

    Fin bild! Lyckat med den gröna kvisten.. Jag ska dit över helgen -måste se till att besöka vattenfallet åxå!
    /Marie

  5. 27 maj 2010 kl. 7:34

    Vacker bra bild från en fin plats. Perfekt komp med bokgrenen som tillför mycket.

    Åke

  6. 28 maj 2010 kl. 11:34

    Ett ställe som jag själv skulle sitta i timmar och bara njuta av! Mycket härlig bild i mjuka rörelser och en färgskala som tilltalar mig=))

    Mvh Marie

  7. 29 maj 2010 kl. 16:06

    Den här bilden gillar jag verkligen. Underbar komposition och ljussättning. Dom gröna löven lättar upp hela bilden. Men det är stenarna i botten som är pricken över i:ett.

  8. 30 maj 2010 kl. 20:02

    Tack allihop för kommentarer och tankar om bilden! Själva kalkstensberggrunden med sina lager gör att fallet ser specillt ut. Jag tog bilder utan bokgrenen också och de ser mycket plattare och tristare ut. Hade jag haft en möjlighet skulle det inte skada med lite rensning av pinnar i mittenpartiet av fallet. Jag kan rekommendera ett besök, det var bara en dryg kilometer att gå!

    /Anna

  9. 01 juni 2010 kl. 17:52

    Otroligt vackert, tack för att du delar med dig av dina fina bilder..
    Det blir alltid en specielle dragning och spänning i bilder med vatten.
    Tack // Samuel

    • 01 juni 2010 kl. 23:13

      Tack vad glad jag blir för dina vänliga rader! Kan bara hålla med dig om att det är spännande att fotografera vatten men man får akta sig för att ta i med för långa slutartider och ”smeta ut” det för mycket.

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

