Hem > Nya Inlägg > 5 varianter av trift

5 varianter av trift

I helgen var jag och sonen på Ramsvikslandet för att fotografera lite. Under en förmiddagstur kom fem olika bilder av trift till. Linjerna i det lilla landskapet blev den gemensamma nämnaren. Den här bilden fick titeln ”Ö” men ”Ø” skulle också passa bra. Bland mina ”nya bilder” hittar du de övriga varianterna och lite kvällsbilder från senare samma dag.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 01 juni 2010 kl. 0:27

    En riktigt underligt tilltalande bild. Jag blir inte riktigt klok på den, men cirkeln gör sig naturligtvis bra på bild. En riktigt fräsch bild det här där det finns många element som är intressanta.
    PS. Läckra bilder från havet också DS.

    /Niklas

    • 01 juni 2010 kl. 23:16

      Tack! Kul om den satte igång några tankar hos dig 🙂

      /Anna

  2. 01 juni 2010 kl. 9:13

    Spännande bild som Niklas säger, men en del av dina andra triftbilder är enligt min menig helt suverräna. Bilden Til Lasse gav oxå ett mycket sart intryck ! GRATTIS till fina bilder ! Ha de´ Thjorsten

    • 01 juni 2010 kl. 23:19

      Tack! Kul att du hittade några du gillade även bland de övriga. Lasse jobbade och kunde inte följa med så han fick en bild istället. Jag tror inte att man ska tolka den för mycket bara 🙂

      /Anna

  3. 01 juni 2010 kl. 18:18

    Ja jag gillar bilden! Den är inte komponerad på måfå. Det märks att du har lagt ner tid på denna. Mönstret, formerna och framförallt den tredimensionella känslan, skapad genom de två triangulära stenarna, och den sjunkna sten-ovalen känns spännande! 🙂

    • 01 juni 2010 kl. 23:22

      Tack! Jo jag fick allt ta några varv runt formationen innan jag hittade ”rätt” angreppsvinkel och fundera lite på vad jag ville ha med av det runt om, som den lilla stenen t.ex.

      /Anna

  4. 03 juni 2010 kl. 20:14

    Spännande bild, mycket bra ”sett” 🙂

    /PJ

  5. 03 juni 2010 kl. 23:35

    Tack! Ibland undrar jag hur ofta man missar att se jämfört med de gånger man faktiskt upptäcker att där finns något att jobba vidare med.

    /Anna

  6. 04 juni 2010 kl. 14:35

    Grymma bilder du gjort!! Ramsviklandet är ett underbart ställe! Vilka färger det verkar varit på kvällen…
    Ha en skön helg!
    /Marie

    • 04 juni 2010 kl. 21:59

      Tack! Visst finns det riktigt fina platser på Ramsvikslandet. Enda problemet för oss är att vi har en riktigt liten husbil för att kunna vara ute i naturen direkt när vi vaknar på morgonen. Det brukar fungera bra förutom på kusten. Ramsvikslandet är t.ex. helt förbjudet för oss (och då menar jag inte en campingplats). Nu fick vi stå vid Ramsviks övergård. Jag försökte väcka sonen vid tre när övriga skulle ut men det var helt omöjligt så det fick bli en förmiddagstur i fullt solsken för oss. Hade vi kunnat stå vid Haby bukt hade han kunnat sova och jag kunnat fotografera…

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

