Hem > Nya Inlägg > Längtan

Längtan

Efter en några oerhört intensiva veckor på jobbet börjar jag se ljuset i tunneln som det så vacker brukar uttryckas. Två dagar till med långa dagar och dubbelarbete och sen… Jag längtar riktigt mycket efter sommarledigheten. Visst har ledigheten sina måsten med husmålning och annat, men den har också många möjligheter och mycket frihet. Sen orkar man förhoppningsvis med ytterligare ett år!
Morkullan som gör sina rundor i den tidiga sommarnatten får symbolisera min längtan.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 12 juni 2010 kl. 17:55

    Riktigt snygg och konstnärlig bild! Ja – lite ledighet känns som helrätt snart.

    /Mats

  2. 12 juni 2010 kl. 23:15

    Tack! Jag tror att många längtar efter lite frihet och fritid då och då. På sommaren är det kanske enklare att känna sig fri än andra årstider.

    /Anna

  3. Per
    13 juni 2010 kl. 10:11

    En spännande och mycket vacker sommarnattsbild.
    Hoppas ni får en skön semester med tid till både foto och annat.
    /P

    • 13 juni 2010 kl. 13:32

      Tack! Det är en härlig tid just nu så det ska bli skönt med lite ledighet. Lasse och Erik cyklade upp till ”vårat” naturreservat idag och kunde trots blåst och mulet väder konstatera att där fanns sländor, gott om blåvingar och jungfru marie nycklar bl.a.

      /Anna

  4. 13 juni 2010 kl. 18:09

    Fint med det korta skärpedjupet. Luftrummet verkar så mycket större då 🙂

  5. 13 juni 2010 kl. 23:18

    Tack! Grenverket i ett träd fick bli det suddiga förgrundsmönstret.

    /Anna

  6. 15 juni 2010 kl. 22:58

    Det låter skönt, själv börjar jag mitt arbete efter en kort semester nu på Torsdag 🙂 Skön bild med fin blåton.

    /Niklas

    • 17 juni 2010 kl. 14:48

      Tack Niklas! I går var första lediga dagen som vi invigde med ett besök bland orkidéer tillsammans med familjen och mina föräldrar. Det började i alla fall soligt och fint!

      /Anna

  7. 20 juni 2010 kl. 12:26

    Visst är det skönt när man börjar se slutet på en intensiv arbetsperiod. Hppas du får en skön semster och att det blir tid för fotografering. 🙂 Bild på morkullan är helt i min smak. Sköna blåtoner och en fint softad förgrund.
    /Jukka

    • 22 juni 2010 kl. 10:25

      Tack Jukka!
      Nu har semestern startat med lite orkidéer och en trollsländekurs. Inköp av en håv för trollsländor och fjärilar finns nu på listan över prylar vi behöver och så är jag ju sugen på en Lensbaby…
      Vi ska nog fylla vår sommar med både måsten och lite frihet!

      /Anna

  8. 21 juni 2010 kl. 19:33

    Riktigt läcker bild med morkullan och en spännande bakgrund/förgrund, snyggt 🙂

    /PJ

    • 22 juni 2010 kl. 10:30

      Tack!
      Var på trollsländekurs i helgen och då blir det av naturen mycket artbestämningsbilder t.o.m. handhållna sländor, d.v.s. bilder som jag aldrig annars skulle göra. Hoppas få chansen att som med morkullan göra lite egna trollsländebilder under sommaren där bilden är viktigare än arten.

      /Anna

  9. 22 juni 2010 kl. 23:00

    hoppas och önskar en fin semester, själv startar jag nästa vecka! jag har lite körigt på jobbet nu med så det skall bli skönt! 🙂 underbar bild!

  10. 23 juni 2010 kl. 0:03

    Tack, det har i alla fall börjat bra med ledigheten för oss. Hoppas att du får ordentligt med ledigt själv. Har man arbetat hårt ett tag så tar det en stund innan man får varvat ner!

    /Anna

  11. Tommy Vikars
    13 juli 2010 kl. 20:15

    Suverän bild! Min tre veckor långa semester börjar nästa vecka!

    • 23 juli 2010 kl. 10:49

      Som du har märkt på att jag inte svarat och tackat för dina inlägg så har även min semester övergått från husmålning till at ge sig iväg lite. Senaste veckan har vi varit i familjens stuga i Dalsland. Mer socialt umgänge än foto dock. På måndag ska jag till Grönland om allt vill sig den här gången. Botswana i våras försvann ju i vulkanaskan 😉

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

