Hem > Nya Inlägg > Doftblogg

Doftblogg

Tänkte se om någon kan känna doften när man betraktar dagens bild här i bloggen. Gick på den här gruppen med nattvioler i går natt när jag var ute på en tur för att spana efter nattliv. Några rådjur träffade jag på och några hörde jag på håll när de höll på att skälla. Orkidéer som nattvioler och jungfru marie nycklar blommar för fullt och i Mustadammen hörde jag vad jag tror kan ha varit en ätlig groda som spelade för fullt fram på morgonen.
När jag lade in lite nya bilder från turen i galleriet ”Annas nya bilder” slog det mig att nästan alla bilder är väldigt gröna just nu. Då tänkte jag på Stina Deurell som skrev i sin blogg att hon inte var vän med grönt och hade valt att testa svartvita bilder istället.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 29 juni 2010 kl. 21:58

    En bild med mycket sommarnattskänsla. Den är grön, men naturen är grön så här års 🙂 och vem trivs inte en sommarnatt i midsommartid? Jag gillar färgtonen och dom oskarpa grässtråna i bakgrunden. Verkar ha varit en lyckad natt (Jodå doften känns).

    Åke

  2. 30 juni 2010 kl. 16:05

    Tack för din kommentar! Varje tid på året försvinner så fort. Just nu känns det som att det gäller att fånga sommarnatten när den är som vackrast och det fortfarande låter lite om fåglar mm.

    /Anna

  3. 01 juli 2010 kl. 22:16

    Håller helt med Anna! Det gäller att hinna och orka ut så ofta som möjligt just nu 🙂
    /Rikard

    • 02 juli 2010 kl. 8:47

      Tack! I går blev det två turer, en luchtur till sländtjärnen och en sen kvällstur till rådjursängarna. Första turen blev lyckad och andra turen såg jag rådjuren men på för långt håll och i alltmer tilltagande mörker för att fotografera. Tror mer på tidiga morgonturer till rådjuren den här tiden på året.

      /Anna

  4. 04 juli 2010 kl. 10:41

    Mjuk och skön bild …. sa man inte när man var liten … grönt är skönt … etc. ha de´ Thorsten

    • 04 juli 2010 kl. 23:50

      Tack! Det var också ganska grönt, skönt och mjukt om än något fuktigt att krypa runt i gräset för att hitta rätt utsnitt för bilden 🙂

      /Anna

  5. 05 juli 2010 kl. 11:15

    morgon, kvällsturerna är bäst denna årstid tycker jag! en skön sommarkänsla i bilden tycker jag! soft och skön

    • 06 juli 2010 kl. 10:08

      Tack! Det gick bättre för någon vecka sedan men nu har jag kommit in i dåligt sommarbeteende där jag sitter och pysslar med datorn till ett eller två på natten. Sen orkar jag tyvärr inte upp vid tre igen. Jag måste helt enkelt bestämma mig för att gå och lägga mig i tid igen. Just nu är det tur för mig att i alla fall trollsländorna trivs bäst mitt på dagen 🙂

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

