Hem > Nya Inlägg > I rampljuset

I rampljuset

Mot slutet har det bara blivit någon tur till trollsländetjärnen i skogen. Har hamnat i den dåliga sommarvanan att komma i säng först vid ett eller två och då blir det inga tidiga morgonturer. Tur då att sländorna trivs som bäst i solvärmen mitt på dagen!

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. Ingrid
    06 juli 2010 kl. 11:30

    otroligt vackert!!

  2. 06 juli 2010 kl. 12:39

    Gillas!

  3. 06 juli 2010 kl. 18:06

    Tack både Ingrid och Åke!
    Med reflexer i vattnet tycker jag nästan att det gick att få fram en slags nattkänsla med månljus.

    /Anna

  4. 06 juli 2010 kl. 21:28

    Väldigt läcker trollsländebild!

    Åke

  5. 06 juli 2010 kl. 21:36

    Så bra du framhäver vingen i ljuset. Resten äv sländan är dold i alldeles lagom med ljus och stjälken ger en bra motvikt till ljuskäglan. Den här gillar jag!
    /Birgitta

    • 08 juli 2010 kl. 23:33

      Tack! Fick böja mig en del i olika ledder för att få till reflexen där jag ville. Kul att du tycker att det blev bra 🙂

      /Anna

  6. 07 juli 2010 kl. 20:30

    spännande bild med ljus på vingen! annorlunda och bra, har själv inte jagat slädor i år

    • 08 juli 2010 kl. 23:36

      Som jag skrev är det perfekt när man kommer ut mitt på dagen 🙂 Har försökt att hitta fina daggtäckta sländor på morgonen men gått bet hittills…

      /Anna

  7. 08 juli 2010 kl. 21:40

    hmm, klurigt, vad har du för nån refleftion bakom vingen. All bilder ska ju inte vara artporträtt

    • 08 juli 2010 kl. 23:41

      Kul att sätta myror i huvudet på dig 😉 Du blir säkert besviken när jag berättar att den är gjord med solen som högst på himmelen mitt på dagen. Jag har bara fångat en solreflex i vattnet i tjärnet där sländorna håller till. Behövde bara böja mig hit och dit för att få till det som jag ville.

      /Anna

  8. 11 juli 2010 kl. 10:07

    Sena kvällar och sena mornar – det känner jag väl till. Men å andra sidan är det skönt att få njuta av de ljusa sommarnätterna. De varar inte så länge, inte lika länge som de tidiga mornarna gör 😉 Fin bild och bra skapat med tanke på det hårda dagsljuset.

    • 12 juli 2010 kl. 0:07

      Tack! Klockan har just passerat midnatt och jag sitter som bäst och funderar på om det är värt att gå upp vid tre i natt när vädret är mulet efter kvällens regnskvätt. Som du förstår borde jag varit i säng vid tio och gärna haft en dos beslutsamhet och självdisciplin inbyggd i min kropp 😉

      /Anna

  9. 13 juli 2010 kl. 19:22

    Härlig bild, gillar ljuset och svärtan.
    Enklast den här tiden på året tycker jag är att helt enkelt att inte gå och lägga sig, om man nu inte ska jobba dagen efter, vid tvåtiden är det sagolikt att vara ute det är då gryningsljuset börjar komma 🙂

    /PJ

    • 23 juli 2010 kl. 10:53

      Efter att ha läst dina rader fick jag ny kraft att komma mig upp på morgonen. Gick dock och sov några timmar innan för solen börjar ju gå upp något senare redan. Tyvärr gav turen inget resultat på minneskortet men friskt och härligt är det även om en och annan insekt anfaller.

      /Anna

  10. Tommy Vikars
    13 juli 2010 kl. 20:05

    Riktigt snyggt! Gillar som du kanske vet såna här ljusspottar och svärtan där till. För mig blir det en meditativ bild där en del frågor ställs. Inte dom vanliga frågorna då…:)
    Tänk bara hur lång tid det tog innan ljuset nådde hit och du kunde fotografera det…

    Tack för ditt inlägg i gästboken! En skön sommar till er med!

    • 23 juli 2010 kl. 11:00

      Tack! Jo jag vet att du är en mästare på magiskt skogsljus och det ger alltid en hel del frågor om livet i stort och smått när man är ute i naturen. Ha en fortsatt skön sommar! Jag såg någon bild från hökskogen nu så jag gissar att ugglorna och hökarna får sina besök av dig nu 🙂

      /Anna

  11. 21 juli 2010 kl. 18:57

    Jäklar vilken läcker bild. Härligt Anna!
    Ha det gott i sommarvärmen!
    /Jukka

    • 23 juli 2010 kl. 11:02

      Tack Jukka! Har just återvänt från en vecka i Dalsland. Ha en fortsatt skön sommar 🙂

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

