Hem > Nya Inlägg > Möte med haren

Möte med haren

Har varit några dagar i stugan i Dalsland. Mycket socialt umgänge med familjen, lite fotograferande och inget internet (förutom mobilen). Ganska sköna dagar med bad, grill och skogsutflykter. Idag åt vi årets första kantarellsmörgås till lunch 🙂
Vid stugan fanns också en av årets harungar. Jag försökte närma mig stegvis och ålandes på marken. Den var ganska orädd men undrade nog vem jag var bakom kameran. Som närmast var den bara ett par meter ifrån mig bakom lite växtlighet. En trevlig liten bekantskap!

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 23 juli 2010 kl. 9:51

    Fint harporträtt med lite personlighet … görs sig fint i s/v ! ha de Thorsten

    • 23 juli 2010 kl. 11:12

      Tack! Jag gillade att haren var så avslappnad och lugnt fortsatte att äta eller putsa sig istället för att bara kolla in vem jag var. Tyckte s/v känndes bra eftersom bilden gjordes genom vegetation och det blev ganska grönt (d.v.s. otroligt grönt) i färg.

      /Anna

  2. Eriksson Thomas
    23 juli 2010 kl. 13:20

    Intressant bild
    Thomas

  3. 23 juli 2010 kl. 18:10

    Den lilla haren ser ut att må gott där den sitter. Fint porträtt/miljöbild med passande smygkänsla.

  4. 24 juli 2010 kl. 18:55

    Vilken skön bild! Förstår att det tog ett tag att närma sig för att få en så nära bild. Gillar harens blick, och att den är så medveten trots att den bara är en unge. Bra val med s/v!

  5. 24 juli 2010 kl. 22:40

    Fin bild på haren. Gillar smygkänslan o att du gjort den svartvit… den ser så lugn o harmonisk ut…
    /Marie

  6. 24 juli 2010 kl. 23:02

    En riktigt bra bild tycker jag. Passar dessutom ypperligt i svartvitt. Snyggt.

  7. 25 juli 2010 kl. 10:38

    Fin bild på haren, vackert i svartvitt 🙂

    /PJ

  8. 25 juli 2010 kl. 20:41

    Tack allihop för positiva kommentarer om haren! Just nu är jag dåligt engagerad i bloggandet för imorgon bär det av mot Grönland. Har försökt packa så att allt från tält och trangia till kamerautrustning ska kunna komma med flyget. Förhoppningsvis går allt bättre än Botswanaresan i våras då askmolnet gjorde att jag aldrig kom iväg. Den här gången är det Kastrup (den flygplats jag alltid brukar ha otur på med tåg som inte går otur med bagage o.s.v.) Så hör ni något från mig den närmaste tiden så är det nog meningen att jag ska hålla mig hemma 🙂 Jag tar nya tag när jag kommer hem igen. Lasse får ta hand om bloggandet ett tag!

    /Anna

  9. 27 juli 2010 kl. 20:29

    Snyggt Anna!

    Riktigt bra kontakt och den passar ju utmärkt i svartvitt. Fint!

    /Niklas

  10. 31 juli 2010 kl. 19:31

    stiligt Anna! hoppas resan blir bra

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

