Hem > Nya Inlägg > Anna är på Grönland

Anna är på Grönland

Vi har lite lägre aktivitet på bloggen just nu. Anna har rest till Grönland för att titta på myskoxar, knölvalar och fjällrävar. Jag är ensam hemma med sonen och försöker hitta på saker att göra emellan ösregnen. Tanken var egentligen att resa upp i Bohuslän och campa med husbilen, men planerna kraschade när jag upptäckte att kylskåpet i bilen var trasigt.

Vi bestämde oss då för att dela upp vår plan och genomföra delar av den som dagstrippar. Därför gjorde vi Lysekil häromdagen med bl.a. Havets Hus och turisttåget. Jag tror att det var tur att det inte blev av ändå – med tanke på att titta på Nordens Arks snögetter och amurleoparder i skyfall…

Bilder blir det inte så många, men jag har ett par bilder kvar att visa från vår lilla trollsländedamm. Här är en bild från en annan damm däruppe i bergen som jag hittade när jag rekognoscerade lite. Själv tycker jag det är lite inressant att de översta dropparna har skärpa men de understa har skärpa på det som syns genom dem…


«Kärrjuveler»

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 31 juli 2010 kl. 12:51

    Grönland borgar för många härliga bilder då antar jag. 🙂
    Men det går ju att göra härliga och spännande bilder vart som helst eg, som den ovan! Gillar det kreativa här med dropparna som reflekterar omgivningen. Fint! 🙂

  2. 31 juli 2010 kl. 19:33

    då har du det lugnt och fridfullt hemma nu 🙂 hehe, skämt & sidå en härlig bild där omgivningen syns!

  3. 31 juli 2010 kl. 21:18

    Hej på er!

    Jo, jag har hört att Anna har gjort närkontakt med landdjuren… vad det innebär i form av bilder lär vi få se på tisdag då hon kommer hem. Känner jag min fru rätt blir vi nog inte besvikna! Tack för omdömet på dropparna… jag har legat många gånger och irriterat mig över att det inte går att få både droppe och bakgrund skarp, samtidigt som bokehn blir rätt – så denna lösning kom ju som en skänk från ovan (kanske en vackert sirad rokoko-skänk med ett brak i vassen!)

    Lugnt och fridfullt… tja – jo!!! Det är faktiskt riktigt skönt att få ta allt som det kommer. Pilla lite med eländet till husbil och så. Vi skall se om det inte går att få ordning på det hela. Erik har redan börjat längta efter mamma, så det skall bli trevligt när vi hämtar henne på tåget.

    🙂 Lasse

  4. 02 augusti 2010 kl. 13:17

    Ritktigt fin droppbild och njut av ”sonen” … Ha de´ Thorsten

  5. 04 augusti 2010 kl. 1:26

    Tack Thorsten! Nu är Anna tillbaka och vi skall åtnjuta två veckor tillsammans innan jobbet börjar. Vi får se vad det blir, men något äventyr kommer det att bli!

    🙂 Lasse

  6. 06 augusti 2010 kl. 0:53

    Tiden kommer både för mer inlägg och bilder, ibland räcker inte tiden till.. Läcker bild!

    /Niklas

  7. 15 augusti 2010 kl. 23:14

    Så sant, så sant… vi ligger i startgroparna för vår gemensamma fotoutställning och vernissage på Öckerö Bibliotek och Konsthall. Vi har fått hem alla ramar och tryckt upp bilder. Nu återstår att montera alla bilder i passepartout och rama in dem.

    Uppgiften att hänga utställningen hamnar nog på mig, och det är en grannlaga uppgift… särskilt om man inte är så erfaren. Detta känns som vår första utställning på eget initiativ. Pirrigt värre…

    Tack för kommentar på min bild. I helgen som gick har jag vaknat ur en lång dvala utan klickande… det kändes riktigt obekvämt att hålla i kameran igen, men det var en trevlig känsla att återstifta bekantskapen! Känner att hösten kan bli produktiv!

    🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

