Hem > Nya Inlägg > Åter till verkligheten

Åter till verkligheten

En dryg vecka med fint väder och många upplevelser fick jag på Grönland och många bilder att gå igenom. Jag återkommer inom kort med någon bild här i bloggen och ett litet galleri på hemsidan.
Som avslutning på sommarledigheten åkte vi några dagar till Dalsland. Sista kvällen fick vi vara med om en vackert röd solnedgång vid bäverhyddan. Jag stod och önskade mig en brun kärrhök när jag fick se en betydligt mindre fågel jaga över skogsbrynet. (OBS! Klicka upp bilden för full skärpa.) Utan kikare studerade jag beteendet och gissade på lärkfalk som jagade sländor. För mig symboliserar bilden sommar och frihet så här i sista timmen innan vardagens verklighet tar över när klockan ringer lite efter sex i morgon bitti.
Mina ambitioner inför hösten är att återvända till alla spännande bloggar som jag tittat in i men inte kommenterat så mycket över sommaren. En del tid kommer nog också att gå åt för att förbereda Lasses och min naturfotoutställning på konsthallen i Öckerö bibliotek som startar sista helgen i augusti.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 16 augusti 2010 kl. 18:22

    Välkommen tillbaka! Ser fram emot att få se dina Grönlands-bilder. Vilken ”tur” du hade med solnedgången och fågeln. 🙂
    /Birgitta

    • 18 augusti 2010 kl. 22:10

      Ja visst hade jag tur 🙂 Hann ta två bilder på en av bävrarna som försvann med ett plask när lärkfalken dök upp mot den röda bakgrunden.

      /Anna

  2. 16 augusti 2010 kl. 22:28

    Välkommen tillbaka! skall bli spännande att se dina bilder! En läcker eldig bild du visar!

    • 18 augusti 2010 kl. 22:11

      Tack! Idag ligger första bilden på bloggen. Kommer att bli ett par till och ett album på hemsidan.

      /Anna

  3. 17 augusti 2010 kl. 8:42

    Underbara färger i denna bilden! Ser också fram emot Grönlandsbilderna!!! Vill själv gärna åka dit.
    – lycka till med den kommande utställningen.

    /Mats

    • 18 augusti 2010 kl. 22:15

      Kan rekommendera Grönland. Jag gillar ju när det inte är alltför varmt så någon gång hoppas jag på att även komma till Svalbard med isbjörnar och annat. Island åker jag också gärna en andra gång till.

      /Anna

  4. 17 augusti 2010 kl. 17:49

    Nog ser det ut som lärkfalk allt på denna läckra bild!
    /Tomas

    • 18 augusti 2010 kl. 22:22

      Tack! Utan kikare ska man inte vara för tvärsäker. Men beteende och annat kan också säga en del om en fågel.

      /Anna

  5. 18 augusti 2010 kl. 18:38

    Vilken härlig röd färg!! Mmmmm. Välkommen åter och ser fram mot bilder från Grönland. 🙂

    • 18 augusti 2010 kl. 22:24

      Tack! Solnedgången var riktigt läcker. Första grönlandsbilden är ute nu och fler kommer 🙂

      /Anna

  6. 18 augusti 2010 kl. 21:01

    Vilka härliga färger och med fågeln i bild förmedlar du en skön känsla av frihet. Kul med utställningen, skall försöka åka ut och titta på den. Hur länge håller den på?
    /Jukka

    • 18 augusti 2010 kl. 22:28

      Tack! Utställningen är mellan 28/8- 21/9 och följer bibliotekets öppettider. 28/8 mellan 12-14 kommer vi att ha ett litet vernissage. Då är du och andra intresserade välkomna. Vi kommer med en inbjudan i bloggen snart 🙂

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

