Hem > Nya Inlägg > Grönland IV

Grönland IV

En av begivenheterna på Grönlad var när vi åkte på valsafari från Illulisat. I fem timmar fick vi möjlighet att snirkla runt bland isbergen för att spana efter knölval. Jag blir lätt sjösjuk och brukar undvika att åka båt om jag inte måste men ibland finns inga alternativ. Om man vill se valar är det bara att preparera sig och kliva ombord. Upptäckte att jag glömt både sjösjukepiller och apotekets akupressurarmband hemma men fick tag på någon grönländsk variant med röd triangel på. Det gick bra och jag jag somnade inte innan det var dags för återfärd.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 11 september 2010 kl. 12:08

    Det måste ha varit en fantastisk upplevelse! Gillar framförallt de två understa även om motivet inte är så ovanligt. Skulle ändå gärna ha velat ta dem själv 🙂
    /Birgitta

  2. 12 september 2010 kl. 20:58

    Jag läste ert fina reportage i BioFoto i dag! Ni är flitiga resenärer! Och duktiga fotografer förstås!

  3. 12 september 2010 kl. 23:07

    Tack! Ingen av bilderna skulle hamna i min portfolio. De är mest härliga minnesbilder från mötet med de två knölvalarna. Dels var vädret (och ljuset) ganska mulet och så finns det precis som du skriver Birgitta så många valstjärtsbilder att det ska mycket till att göra något eget av bilderna. Men jag hoppas att de kan förmedla lite av vad man kan få uppleva en sån här resa ändå.

    /Anna

  4. 13 september 2010 kl. 9:42

    Måste ha varit en häftig upplevelse …. men sjösjukan skulle nog få mig att funder två gånger …. minst .. Ha de´ Thorsten

  5. 13 september 2010 kl. 16:40

    Wow! Vilken upplevelse.

  6. 13 september 2010 kl. 20:37

    snacka om upplevelse…läckert

  7. 14 september 2010 kl. 0:07

    Tackar! Jo valar gör att man glömmer bort sjösjukan för en stund. Jag har märkt att ”moderna” sjösjukepiller är snällare än de var förr. Man somnar inte bort helt utan känner sig ganska pigg en lång stund 🙂

    /Anna

  8. 06 oktober 2010 kl. 21:06

    Häftigt, vilken upplevelse det måste ha varit!

    • 08 oktober 2010 kl. 22:34

      Tack! Jo det var en suverän resa. Längtar även till Svalbard med mer chans att se djur som isbjörn men också mer chans på olika fåglar mm. kan det stämma att jag sett bilder av dig därifrån? Får kolla på din sida tror jag 🙂

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

