Hem > Nya Inlägg > Liv

Liv

Fram på hösten börjar löven gulna och falla ner. Träden går in i sin dvala inför den kalla vintern. Naturen förbereder sig på vintersömn. För ett otränat öga kan det verka som om naturen dött – och visst ser det ut som den vaknar till liv på nytt varje vår…

…men den lever! Den sprudlar av liv! Se själva:

«Liv»

Bilden är inspirerad av Thomas Erikssons vackra ”Sorg” som blev vinnare i Terjes ”Veckans bild”

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. Eriksson Thomas
    13 september 2010 kl. 1:39

    Det var en bra bild. Trevligt att du kommer igång med landskapsbilderna.

    Tack för äran att du häbnvisar till min bild.
    /Thomas

  2. 13 september 2010 kl. 11:57

    Fin känsla i denna bild tycker jag! Mycket att upptäcka i den här typen av bilder. Fantasieggande. 🙂

  3. 13 september 2010 kl. 22:27

    Tack skall ni ha! Thomas – det är inte mer än rätt.

    🙂 Lasse

  4. 14 september 2010 kl. 13:19

    Heja Lasse!!! Grattis. Grym bild!

    /Mats

  5. 14 september 2010 kl. 21:16

    Helt otippat hamnade mitt första trevande försök att skapa en svartvit bild med ett uttryck jag aldrig försökt mig på förr som ”bubblare” i veckans bild hos Terje! Det var ett tag sedan jag lämnade in något, men nu tyckte jag att det var dags. och det blev resultat! Detta ger ju råg i ryggen vill jag säga, och jag längtar redan ut för att skapa mer!

    Tack Terje!

    🙂 Lasse

  6. 15 september 2010 kl. 0:21

    Fin bild, och gissar att softfiltret varit till användning här. Jobbade själv mycket med softfilter igår.

  7. 15 september 2010 kl. 10:06

    Hej Jörgen, och tack. Tja… jag hade faktiskt inget filter alls på. Jag var ute för att testa den nya gluggen… 82 mm filtergänga, och hade inte skaffat något filter till den. Nej, det är lång exponeringstid med vridning på fokusringen under tiden. Allt är tillåtet.

    🙂 Lasse

    ps. Jag testade aldrig ”HHHHÖhhhh”-filtret.

  8. Thomas Eriksson
    16 september 2010 kl. 9:40

    Grattis Lars
    För bubblaren
    Thomas

  9. 17 september 2010 kl. 10:27

    Angående min djupdykning så använder jag trimix på dom djupen. Blir lite väl snurrigt annars, och så vill man ju komma ihåg vad man såg också 🙂
    Har börjat fundera på rebreather, då det blir väldigt dyrt om man dyker djupt ofta på öppet system. Sen kommer man ju lättare nära djuren under ytan om man inte blåser bubblor.

  1. 14 september 2010 kl. 9:29

Kommentera

