Hem > Nya Inlägg > I skogsdunklet

I skogsdunklet

Tog en korttur nära huset häromdagen och hittade denna spindel halvt i det fördolda i skogens dunkel. Jag förundras ofta över allt fantastiskt man kan hitta bara man kommer ut runt knuten även när man bor i utkanten av en stad. Ibland tror jag att det blir mer spännande om man åker längre bort och det är det kanske på ett sätt. Men visst är det spännande också med en helt vanlig spindel i den närmaste skogsdungen?

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 15 september 2010 kl. 21:44

    Hej
    Trollsk bild som ser ut att vara tagen i ”storskogen”. Läcker bakgrund till spindeln där den sitter på sitt nät och väntar på middagen!

    Åke

    • 18 september 2010 kl. 13:25

      Tack! Ibland är det skönt med lite storskogskänsla bara några meter från husknuten. Man får bara tänka bort ljuden från mopeder och folk som låter runt om.

      /Anna

  2. 15 september 2010 kl. 22:21

    Mina bästa bilder har jag tagit nära hemma eller på platser där jag varit flera gånger och fotat. Ändå tror jag som du att det blir mer spännande om jag reser bort :0) Fin bild!!

    • 18 september 2010 kl. 13:26

      Tack! Jag gör helt klart mer personliga bilder nära hemma.

      /Anna

  3. 16 september 2010 kl. 15:04

    Håller med helt o hållet! Härlig bild med lagom diffust nät och passande bakgrund. 🙂

    • 18 september 2010 kl. 13:29

      Tack! Visst var t.ex. Grönland spännande men det är hemma jag gör bilder som är mer av mig själv.

      /Anna

  4. Johannes Glännman
    17 september 2010 kl. 2:22

    Nästan så man inte ser nätet, den ser nästan ut att sitta i luften. Inte undra på att insekter flyger in i deras fällor 🙂

    mv h// Johannes

    • 18 september 2010 kl. 13:35

      Tack! Spindlar är otroligt spännande varelser egentligen, allt är så makalöst konstruerat som ett perfekt spunnet spindelnät. Jag får funderingar på om det är slumpen eller en bakomliggande plan som konstruerat allt fascinerande som finns i naturen. Det är väl det som kallas existensiella frågor 😉

      /Anna

  5. 17 september 2010 kl. 13:52

    En helt annorlunda bild på en spindel! Drömsk och skrämmande på en gång. Bra!
    /Birgitta

    • 18 september 2010 kl. 13:36

      Tack! De lite annorlunda bilderna kommer oftare till i hemmamarkerna upplever jag.

      /Anna

  6. 18 september 2010 kl. 18:18

    Nej inte behöver man åka långt alltid, vilket du visar med denna helsköna bild. Dunkelt och lite mystiskt, precis sånt som jag gillar. 🙂
    /Jukka

  7. 18 september 2010 kl. 22:14

    Tack! Jo vi är nog några som gillar det dunkla och lite mystiska 🙂

    /Anna

  8. Tommy Vikars
    21 september 2010 kl. 16:22

    Man förbiser lätt tomten och den närmaste närmiljön.

    Jag gillar bilden skarpt! Mycket fin känsla.

    • 23 september 2010 kl. 0:28

      Tack! Jo något slags väsen finns nog där i bakgrunden 🙂 Den är gjord bara någon minut hemifrån på en liten fotopromenad.

      /Anna

  9. 26 september 2010 kl. 15:54

    Härlig bild på spindeln, gillar de mörka skuggorna och bakgrunden, snyggt 🙂

    /PJ

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

