Hem > Nya Inlägg > Vägvisaren

Vägvisaren

I dunklet förlorade jag vägen en aning och kände mig vilsen. Men så fick jag syn på ett – ja något, ett väsen, ett irrbloss… som liksom ville visa mig varåt jag skulle styra mina steg. Jag kände mig inte ensam mer…

«Vägvisaren»

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 26 september 2010 kl. 11:03

    Riktigt finstämd bild med grenar som pekar ut riktningen. Här kan man inte gå vilse! 🙂

  2. 26 september 2010 kl. 15:50

    Vacker bild med en tilltalande stämning 🙂

    /PJ

  3. Eriksson Thomas
    28 september 2010 kl. 18:41

    Riktigt bra bild
    Den passar i färg också
    Thomas

  4. 29 september 2010 kl. 20:26

    Tack skall ni ha alla.

    🙂 Lasse

  5. Arne
    05 oktober 2010 kl. 21:10

    Det är en speciell känsla när man lyckas göra bra bilder i skogens virrvarr av grenar och blad. Det är många detaljer men ändå växer en talande bild fram. Jag tycker dina sista två skogsbilder visar på just det. Att kunna se och hitta den dimension som finns mellan tingen.

  6. 05 oktober 2010 kl. 22:02

    Tack Arne! Värmande ord! Jo – nog har jag tänkt både ett och annat när jag har sett den senaste trenden av bilder som jag skulle ha ratat som ”röriga” om jag själv hade gjort dem. Samtidigt har jag fascinerats över den popularitet dessa bilder rönt. Det måste finnas något att lära där har jag tänkt…

    Bävande gav jag mig i kast med uppgiften att börja skapa sådana själv för att förstå mekanismen i dessa bilder. Kanske är mina texter till bilderna (som ju betyder mycket för mig som du vet) lite för banala och jordnära, men det kanske växer till när jag blir varm i kläderna. Jag har ännu att förstå den här typen av bilder. Dina fantastiska texter och bilder är en outsinlig källa till inspiration!

    🙂 Lasse

  7. 12 oktober 2010 kl. 20:31

    Läcker bild. För mina tankar till Amazonas eller nån annan regnskog. Ljuset, grenarna och ansiktena. Och frånvaron av duttar 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

