Hem > Nya Inlägg > Fulufjället – höstskrud

Fulufjället – höstskrud

Ytterligare en fjällbild. Valde mellan en i s/v och den här. Det blev en färgbild som visar Fulufjället i höstskrud med resterna av säsongens första snöfall. Har märkt att mina bilder får en helt annan skärpa när man klickar upp dem. Tydligen förlorar bilderna i skärpa när de skalas ner för bloggen.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. Eriksson Thomas
    15 oktober 2010 kl. 9:38

    Här har du en mer aktiv förgrund vilket jag gillar.
    Dock skulle jag personligen skära av mera av himelen då jag inte tycker den tillför så mycket. Om det fanns moln eller måne så har den fungerat bra som den är.
    /Thomas

    • 19 oktober 2010 kl. 21:57

      Tack! Uppskattar verkligen din bildkritik och dina tankar om landskapsbilder. Får mig att tänka till!

      /Anna

  2. 15 oktober 2010 kl. 16:53

    En härlig landskapsbild tycker jag. Spännande snöklädd vass i förgrunden och fina speglingar i den lugna vattenytan. Något av en klassisk bild som man inte ofta ser på bloggar. Det är en tydlig skillnad på skärpa som du säger när man klickar upp den. Jag fick en helt annan känsla när jag tittar på den i större format. Vet inte om det enbart är skärpan det beror på, eller om landskap av denna karaktär helt enkelt är till sin fördel i större storlek. Nåja, hur som helst en bra bild! 🙂

    • 19 oktober 2010 kl. 22:01

      Tack! Du kanske har rätt i att det inte är så mycket klassiska landskap i olika bloggar. Kanske har de extra svårt att komma till sin rätt i litet format?

      /Anna

  3. 18 oktober 2010 kl. 20:16

    Skön bild. Osärpan beror på att bilden är bredare än vad spalten är bred. Har samma sak på min blogg, spalten är 500 px bred. Lägger upp bilder som är 500 px breda. Om dom är större måste programmet ”klämma ihop” bilden. Det gör att den inte kommer till sin rätt. Liknande effekt blir det om man sträcker ut en för liten bild.

    • 19 oktober 2010 kl. 22:03

      Tack! Från och med nu får jag göra bilderna mindre. Även om jag trivs med bloggar där bilder går att klicka upp i större format så blir det för irriterande när den bilden man ser först är lite suddig. 500 px från och med nu alltså!

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

