Arkiv

Archive for 18 oktober 2010

Söderåsen och första PhotoNaturamötet

18 oktober 2010 19 kommentarer

I går gjorde jag en heldag i Skåne. Först en sväng till Skäralid i Söderåsens nationalpark. Hundratals andra människor med familjer, hundar, barnvagnar och engångsgrillar från både Sverige, Danmark och Tyskland hade kommit på samma goda idé. Egentligen är det trevligt att folk vill vara ute i naturen en härlig höstdag, men det var kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Träffade en trevlig parkskötare som tipsade mig om ett lugnare ställe att besöka nästa gång.
Sedan var det premiär för mig på PhotoNaturamöte. Kändes verkligen som jag blivit invald i en social och aktiv förening med flera spännande projekt på gång det närmaste året. Var hemma vid elvatiden på kvällen efter en lång och intensiv dag.
En bild från Skäralid ”Bäckens öga” får bli dagens bloggbild. Ytterligare några bilder från gårdagen finns på hemsidan bland mina ”nya bilder

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg