Hem > Nya Inlägg > Söderåsen och första PhotoNaturamötet

Söderåsen och första PhotoNaturamötet

I går gjorde jag en heldag i Skåne. Först en sväng till Skäralid i Söderåsens nationalpark. Hundratals andra människor med familjer, hundar, barnvagnar och engångsgrillar från både Sverige, Danmark och Tyskland hade kommit på samma goda idé. Egentligen är det trevligt att folk vill vara ute i naturen en härlig höstdag, men det var kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Träffade en trevlig parkskötare som tipsade mig om ett lugnare ställe att besöka nästa gång.
Sedan var det premiär för mig på PhotoNaturamöte. Kändes verkligen som jag blivit invald i en social och aktiv förening med flera spännande projekt på gång det närmaste året. Var hemma vid elvatiden på kvällen efter en lång och intensiv dag.
En bild från Skäralid ”Bäckens öga” får bli dagens bloggbild. Ytterligare några bilder från gårdagen finns på hemsidan bland mina ”nya bilder

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 19 oktober 2010 kl. 10:32

    Visserligen har jag sett många bilder med ”ögon” i men aldrig någon som varit så realistisk som denna. Dessutom är hela bilden mycket bra. Skäralid bör man hällst undvika under helgerna. Trots det lyckades du få flera fina bilder vid ditt besök.
    Kände igen flera av motiven.
    /James

    • 19 oktober 2010 kl. 23:15

      Tack! Jag lärde mig lite av mitt besök men till och med parkvakten var förvånad över att det var så extremt mycket folk. Vädret bidrog säkert och ett höstlov i Danmark.

      /Anna

  2. 20 oktober 2010 kl. 3:48

    Gillar bilden. Särskilt ögat. 🙂

  3. Eriksson Thomas
    20 oktober 2010 kl. 9:47

    Grattis Anna och en bra bild också.
    Jag ser ett ansike i vattnet
    /Thomas

    • 25 oktober 2010 kl. 18:19

      Tack! Kul att träffas en liten stund i Mullsjö i helgen. Förstod på Lasse att kursen varit bra 🙂

      /Anna

  4. Per
    20 oktober 2010 kl. 10:22

    Ett läckert form- och färgspel, spännande bild.
    /P

    • 25 oktober 2010 kl. 18:20

      Tack! Jag fick jobba med de mindre utsnitten för det var så mycket folk överallt 🙂

      /Anna

  5. schonfoto
    20 oktober 2010 kl. 18:03

    Det var trevligt att träffas på mötet!
    Söderåsen har verkligen både sina stora och små förtjänster – men det är nog vardagar som gäller vid besök om man vill slippa trängsel!

    Mvh, Jörgen

    • 25 oktober 2010 kl. 18:21

      Tack! Stämmer nog med folk och Söderåsen. Jag fick ju också tips om ett lugnare ställe som jag ska besöka nästa gång.

      /Anna

  6. 20 oktober 2010 kl. 20:53

    Vilket otroligt öga på figuren som simmar i vattnet och löven på ytan som är inramade av ett vackert pärlhalsband. En mycket suggestiv och vacker bild!
    /Kerstin

    • 25 oktober 2010 kl. 19:08

      Tack! Jag tycker nästan att ögat ser mer verkligt ut för varje jag tittar på bilden.

      /Anna

  7. 24 oktober 2010 kl. 15:50

    Läcker bild Anna! Trevligt att träffas och likaså att du fick positiva vibbar i föreningen

    • 25 oktober 2010 kl. 19:10

      Kul att träffas på riktigt! Jag tror att jag kände igen dig tack vare en bild du hade förr när man såg dig i ett kameraobjektiv:)

      /Anna

  8. 26 oktober 2010 kl. 15:18

    Dova sköna höstfärger.

    /Niklas

    • 26 oktober 2010 kl. 23:15

      Tack! Det var så skiftande färger i bäcken från det dova till riktigt blått och silvervitt. Jag gillar ofta det lite dova.

      /Anna

  9. 30 oktober 2010 kl. 13:56

    Wow, verkligen häftig ögonbild!

    • 30 oktober 2010 kl. 22:31

      Tack! Tycker själv att det ser ganska ”verkligt” ut för att vara den typen av bild. Kul att du gillade den.

      /Anna

  10. 02 november 2010 kl. 20:44

    Oj så besjälad den här bilden är. Ruggigt bra

    • 03 november 2010 kl. 22:48

      Tack! För mig har bilden växt fram efter hand. Jag såg ganska snart ögat och figuren men speciellt ögat känns nästan overkligt verkligt.

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

