Hem > Nya Inlägg > Öland – på upptäcktsfärd i norr

Öland – på upptäcktsfärd i norr

På norra Öland har jag inte varit sen jag var femton år och var på lägerskola med klassen. Den här helgen skulle det bli av igen. Väderprognosen såg mer lovande ut på lördagen än söndagen, men en prognos är ju bara en beräkning av hur vädret ska bli. I mulet väder och regn gav vi oss iväg och tänkte att de nog blir bättre väder senare under dagen 🙂 Först åkte vi till Trollskogen med det välkända skeppsvraket på stranden och Trolleken som är riktigt rejäl. Efter en sen lunch åkte vi vidare mot norra udden och Långe Erik för att avsluta dagen vid Byrums raukar innan det var dags att återvända till Kalmar.
Bilden är från stranden vid Trollskogen. Som vanligt finns några fler bilder i galleriet ”nya bilder”.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 25 oktober 2010 kl. 18:50

    Ja, Öland har verkligen mycket att erbjuda. Här har du hittat en jättefin mortel med läcker inramning! 🙂 Det skimrar liksom om hela bilden, förmodligen av regnet, snyggt.
    /Kerstin

    • 26 oktober 2010 kl. 23:17

      Ja det var verkligen läckra färger i den här mikromorteln. Tydligen järn som fällt ut och färgat ringen.

      /Anna

  2. 25 oktober 2010 kl. 19:51

    Mortel, ja kanske!
    Jag trodde det var sagan om den vita stenen? 🙂
    Fina bilder från ett vackert landskap.
    ”Mortelbilden” och bilden på bären i det varma ljuset gillar jag bäst.
    Du har även fångat vraket i ett spännande ljus. Jag får känslan av att det blåser något alldeles

    Åke

    • 26 oktober 2010 kl. 23:19

      Tack! Den på nyponen kom till i det enda ögonblick av ljusglipa som dök upp i molntäcket på lördagseftermiddagen.

      /Anna

  3. Eriksson Thomas
    25 oktober 2010 kl. 22:04

    Fantastisk bild Anna
    /Thomas

    • 26 oktober 2010 kl. 23:22

      Tack! Var bara ett par centimeter stor så jag var glad att jag fick ögonen på den 🙂

      /Anna

  4. 26 oktober 2010 kl. 0:33

    Det är många år sedan jag var där, klart värt ett besök oavsett årstid.
    Gillar både denna bild och resten av albumet.

    • 26 oktober 2010 kl. 23:26

      Tack! Tror att norra Öland är fint hela året utanför turistsäsong för då kan det nog bli lite väl mycket för en som gillar naturfoto. Eftersom jag är f.d. fågelskådare har jag tillbringat rejält med tid på södra delen av ön så jag var riktigt sugen på att se lite av den norra delen nu.

      /Anna

  5. 26 oktober 2010 kl. 23:32

    Spännande minimimotiv om man får kalla det så.
    /Tomas

    • 27 oktober 2010 kl. 15:19

      Tack! Visst är det ett minimotiv, bara ett par cm stort och fångat med makroobjektivet.

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

