Hem > Nya Inlägg > Sidensvansar

Sidensvansar

I Trollskogen på norra Öland stötte vi på meståg som drog runt och så fanns där en del sidensvansar. I en grupp döda träd slog sig några av fåglarna i sidensvansflocken ner då och då och jag passade på att göra några bilder.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 29 oktober 2010 kl. 22:57

    Snyggt Anna! Gillar komp. och det stående formatet som skapar spänning. Sådana ödsliga grenar och träd fungerar ofta mycket bra i S/V. Jag tycker mig se att det är det sista bladet som lämnar grenen. Men det är sidensvans? Hur som helst, riktigt fin!

    /Niklas

    • 30 oktober 2010 kl. 22:40

      Kul att den fungerade för dig! Kanske är det en sådan bild som fungerar för mig men inte för så många andra 🙂 Kanske sätter du fingret på vad ”problemet” är – att betraktaren inte direkt ser att det är en fågel. Kanske synd att jag inte fångade vingarna i ett annat mer utfällt läge i så fall.

      /Anna

  2. 02 november 2010 kl. 22:30

    En spännnande bild, Anna! Udda inslag med sidensvansen i detta läge. Därför är bilden först kryptisk trots sin enkelhet. Jag gillar den skarpt!
    /Rikard

    • 03 november 2010 kl. 22:44

      Tack! Det stämmer nog att det inte är någon direkt julkortsbild av sidensvansen och egentligen spelar det ingen roll vilken fågelart det är för hur man upplever bilden.

      /Anna

  3. Tommy Vikars
    26 november 2010 kl. 16:26

    Denna och flera andra du laggt ut sen senast gillar jag skarpt! Underbar känsla och liv i denna!

    • 30 november 2010 kl. 19:45

      Tack! Tyckte själv att jag fick till dessa sidensvansbilder med det uttryck jag eftersträvade men blev lite fundersam på om de verkligen fungerade när bilden inte fick så mycket respons. Jag har bestämt mig för att jag gillar dem ändå 🙂 Kul att du också uppskattade den!

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

