Hem > Nya Inlägg > Ny bubblare!

Ny bubblare!

Det hettar till i ”Veckans bild” Det märks att alla klutarna läggs till nu på sluttampen! Här kommer en repris på min slända som blev bubblare…

«Patrull!»

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 01 november 2010 kl. 23:37

    Oj, oj, vilken häftig bild, det ser ut som en flyguppvisning! Härligt stor bild och sköna färger. Stort grattis till bubblaren!
    /Kerstin

    • 02 november 2010 kl. 22:36

      Tack Kerstin! Kan inte säga att det var så välförtjänt… har inte varit ute med kameran på flera dagar nu! Känns som ornitologens motsvarighet till soff-kryss!!!

      🙂 Lasse

  2. 02 november 2010 kl. 9:07

    Häftig o knallskarp … GRATTIS ! Ha de´ Thorsten

    PS Ses vi Vårgårda ?

    Ha de´ Thorsten

    • 02 november 2010 kl. 22:41

      Tack Thorsten!

      Anna kommer båda dagarna, och jag har fått ledigt på lördagen så då blir det heldagsNöje (med stort N)

      🙂 Lasse

  3. 02 november 2010 kl. 11:47

    Snyggt fångat!!! Och grattis så klart 🙂

    • 02 november 2010 kl. 22:49

      Tack Mats! Lyckades äntligen få den på bild…

      🙂 Lasse

  4. 02 november 2010 kl. 13:07

    Grattis. Mycket imponerad, förstår inte riktigt hur du gör för att lyckas med såna bilder. Själv har jag problem att överhuvudtaget komma nära sländorna…
    //Lars U.

    • 02 november 2010 kl. 23:01

      Tack så mycket!!!

      Tja… skall inte säga att det var lätt att göra denna – men egentligen var det lätt att rigga… sen gjorde nog turen resten (Nu stryper Terje mig!)

      Det var gott om sländor just där… och mycket vass. Jag hittade en liten pöl som gick att stå vid på en liten bergsklack vid vattenytan. Satt på rumpan med stativet framför mig och väntade. Ett par sländor brukade patrullera och stanna till över vattnet. Tänkte att där syns jag inte så mycket om jag håller låg profil. Sen är sländorna lite nyfikna av naturen. Mycket riktigt… plötsligt kom en slända och hovrade över vattnet Klikliklikliklikliklikliklick!!!! – En av dem satt!

      Lite gjorde det nog att jag hade hållit i sländor för inte så länge sedan på sländkursen i Hörjel i Skåne! Den kursen rekommenderas!!! Det var jättekul! En fyrfläckig slända som jag satte på min hand ville bara inte flyga iväg, så den fick följa med där jag gick runt och håvade andra sländor! Snacka om närkontakt!

      🙂 Lasse

  5. 02 november 2010 kl. 15:43

    Fint fångat! Tycker bakgrunden gör mycket för bilden oxå förutom den uppenbara sländan. Helheten känns komplett, och alla som fotat sländor vet att det är svårt att få till en sån här bild.

    • 02 november 2010 kl. 23:08

      Tack Åke!

      Skulle just säga det ovan när jag beskrev hur bilden blev till… stativet hade jag ju riggat så att bakgrunden blev som jag ville ungefär. Sedan var det bara att vänta… och som sagt jag hade gärna skippat lunchen och suttit där tills kvällen.

      🙂 Lasse

  6. 02 november 2010 kl. 20:47

    Ja den är härlig. Fortsätt och bubbla fram såna här bilder.

    • 02 november 2010 kl. 23:12

      Tack Arne!

      Just nu bubblar det upp en del gammalt, kan man säga…

      🙂 Lasse

  7. 03 november 2010 kl. 17:50

    Läckert, inte helt lättfångade de där rackarna.
    Å grattis till bubblarn!

    /Henrik

    • 04 november 2010 kl. 0:34

      Tusen tack Henrik, likaledes grattis till din fina vinnarbild!

      🙂 Lasse

  8. Eriksson Thomas
    04 november 2010 kl. 19:29

    Grattis Lasse
    En mycket vacker bild.
    /Thomas

    • 06 november 2010 kl. 22:56

      Tack skall du ha Thomas!

      🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

