Hem > Nya Inlägg > Livstecken

Livstecken

Satt i skogen idag och väntade på ett livstecken. Idag var det verkligen helt dött. Jag fick fylla på en hel påse solrosfrön för mataren var tom, och en talgboll var redan borta – så man kan ju lugnt säga att det finns liv därute, bara inte just då.

Som jag satt där och bara väntade, så fick jag för mig att skriva ner mina känslor, och de tog formen av en haiku:

Skogen är så tyst…
dropparna faller sakta…
fåglarna tiger.

Vet inte om bilden passar så bra till den texten, för jag gjorde den ett stenkast hemifrån, och det var varken i skogen eller särskilt tyst. Inte regnade det heller… men det var en bild från idag, en av de tre jag valde att titta närmare på.

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. Johannes Glännman
    12 december 2010 kl. 12:26

    Jag tycker definitivt texten passar bra till bilden och det blir fint tillsammans. Lagom lång text för att få en att börja fundera…

    mvh // Johannes

    • 12 december 2010 kl. 22:05

      Tack skall du ha Johannes. Får man fråga ungefär vad du funderar på? Nyfiken!

      🙂 Lasse

  2. 24 december 2010 kl. 0:28

    Thank you very much for sharing your great photos on his blog. Wish you Merry Christmas and a Happy New Year! Best wishes. Leovi.

    • 29 december 2010 kl. 0:26

      Thank You Leovi! Happy ending!

      🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

