Hem > Nya Inlägg > Vinterstilleben

Vinterstilleben

Att få sitta i skogen i en liten blockstenssluttning, halvt nergrävd i snön och betrakta solens nedgång – sakta kryper kylan igenom byxorna och gör mig påmind om att det faktiskt är vinter. Det känns inte riktigt så för solens sista strålar värmer när de silar igenom en ruska vissnade eklöv.

Jag hade satt mig där för att vänta på ett rådjur jag hoppades skulle komma släntrande nerifrån skogen. Det fanns rådjursspår i snön där jag satt. Ett par människor passerade förbi mig på kanske femton meters håll och jag kan svära på att de inte såg mig där jag satt. De gjorde i varje fall inga tecken på att ha sett mig. Jag måste ha sett ut som en stenbumling i deras ögonvrår.

Det kan vara i sådana tillfällen som inspirationen kommer krypande. Människan kan inte sitta sysslolös… man funderar på vad man skall göra härnäst – ständigt! Jag har faktiskt letat efter ett tillfälle att göra bilder på eklöv. Kanske något i stil med denna betraktelse… den har inte fått någon titel eller följetext än, men jag tror det kommer… den behöver bara ligga till sig lite.

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 09 januari 2011 kl. 23:43

    Välkommen Lasse som medlem i PhotoNatura! 🙂

    • 09 januari 2011 kl. 23:49

      Tack så hemskt mycket Terje! Det skall bli riktigt kul! Jag var lite ordlös när Magnus ringde, och kände mig tafatt… hur tackar man för ett sådant bud?

      Tusen tack!

      🙂 Lasse

  2. 10 januari 2011 kl. 10:22

    Stort Grttis till medlemskapet och en fin bild ! Ha de´ Thorsten
    By the way – God Fortsättning !

    • 11 januari 2011 kl. 0:09

      Tack skall du ha Thorsten! Grattis själv!

      🙂 Lasse

  3. 10 januari 2011 kl. 23:24

    Nu är det min tur att gratulera – grattis! 🙂
    /Tomas

    • 11 januari 2011 kl. 0:10

      Tack Tomas! Känns som en nystart!

      🙂 Lasse

  4. 11 januari 2011 kl. 0:32

    Grattis Lasse, vad kul!
    Vi hörs o syns,
    /Rikard

  5. 11 januari 2011 kl. 15:27

    Grattis Lasse och välkommen till gemenskapen,,Lollo

    • 11 januari 2011 kl. 18:04

      Tack skall du ha! Det skall bli riktigt kul!

      🙂 Lasse

  6. 11 januari 2011 kl. 19:36

    Gratulerar till medlemskapet i photonatura 🙂

    /PJ

    • 12 januari 2011 kl. 8:58

      Tack skall du ha! Det blir mycket nya människor att lära känna…

      🙂 Lasse

  7. 15 januari 2011 kl. 13:57

    Vacker bild! Och stort grattis till medlemskapet i PhotoNatura!

    • 18 januari 2011 kl. 0:10

      Tack Cecilia! Känner att den här våren blir något alldeles speciellt!

      🙂 Lasse

  8. 17 januari 2011 kl. 14:07

    Grattis till medlemskapet Lasse!
    Strålande bild med ett underbart ljus!

    /Henrik

    • 18 januari 2011 kl. 0:13

      Tack Henrik! Och tack för de vänliga orden om min blygsamma…

      🙂 Lasse

  9. Eriksson Thomas
    17 januari 2011 kl. 16:45

    Snyggt ljus
    Grattis till medlemsskapet i PhotoNatura
    Jag söker dit till nästa år då jag behöver mera bra naturbilder.

    P.S. Har fått igång elpianot, läser på om barock ornamentering just nu.
    Lite rostig i notläsning och fingrar annars bättre än jag förväntade mig.
    Dock ligger fotografering nere.
    /Thomas

    • 20 januari 2011 kl. 22:14

      Tack Thomas!

      Spännande med elpianot där. Det känns som att jag känner igen barockornamentering som nåt man pysslar med när man har en cembalo, och då särskilt om man har byggt en själv ifrån en byggsats… men det är absolut inget som hindrar att man gör det på ett elpiano, tvärtom! Lycka till!

      🙂 Lasse

  10. 17 januari 2011 kl. 19:29

    Vakkert bilde og flott tekst. Gratulerer til deg for medlemskap i PhotoNatura. Gleder meg til dine bilder fremover.

    • 20 januari 2011 kl. 23:23

      Tack Hilda! Jag gläder mig likaledes att följa ditt vackra isprojekt!

      🙂 Lasse

  11. 22 januari 2011 kl. 22:43

    Grattis till medlemskapet.

    Och bilden smäller högt den också 🙂

  12. 29 januari 2011 kl. 15:31

    These photos are a treat to watch, kudos from Finland! Great work!

    • 29 januari 2011 kl. 23:08

      I bow deeply! My sincere thanks!

      🙂 Lasse

  13. 30 januari 2011 kl. 22:13

    Ja, visst är det härligt när solen värmer. Hade en dag likt din beskrivning idag. Härligt! Fint med ljuset och att lövet fått behålla detaljer istället för en renodlad silhuett.

    /Niklas

    • 03 februari 2011 kl. 22:17

      Tack Niklas! – Jo tanken var nog att försöka exponera lite detaljer, därav att en del av lövruskan profilerar sig mot en gren i bakgrunden.

      🙂 Lasse

  14. 11 februari 2011 kl. 17:17

    Grattis till både medlemskapet och en bra bild!
    /Birgitta

  15. 20 februari 2011 kl. 22:11

    Grattis till medlemskapet 🙂 Härlig bild, kan tänka mig underbara känslan i bilden.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

