Hem > Nya Inlägg > Vårtecken

Vårtecken

Våren är nog på gång även om dagarna är ganska dimmiga och regniga just nu. Andra har redan hunnit ta vårens första bilder på både blåsippor och grodor. Själv har jag inte lyckats se dessa vårtecken ännu trots att jag letat. Men några citronfjärilar i solen förra veckan, en grävling vid sitt gryt i Dalsland, morkulla i spelflykt och trumpetande tranor kanske också räknas?
I brist på vårblommor tycker jag att mosskapslar är vackra 🙂

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 06 april 2011 kl. 19:22

    Välkommen i bloggvärlden! Visst är det härligt med alla olika motiv vid olika årstider. Du har härliga färger och ett fint ljus i den här bilden.
    /Birgitta

    • 07 april 2011 kl. 17:20

      Tack! Ja, nu börjar inspirationen komma tillbaka och det känns härligt 🙂

      /Anna

  2. 06 april 2011 kl. 19:44

    Verkligen läcker bild.

    • 07 april 2011 kl. 17:24

      Tack det finns så mycket fint bara man får syn på det!

      /Anna

  3. Jörgen Schön
    06 april 2011 kl. 21:09

    Vårtecken kan man inte få för mycket av.
    Härlig bild från mossans vårperspektiv!!

    Mvh, Jörgen

    • 07 april 2011 kl. 17:28

      Tack! Jag var glad att isen ännu bar på mossen där jag hittade dessa. Bara att lägga sig ner plant och fint och relativt torrt 🙂

      /Anna

  4. 06 april 2011 kl. 22:00

    Kanske inte så vårlik men riktigt läcker och stämningsfull.
    Att det är barmark är ju nästan det bästa vårtecknet av alla 🙂
    Kul att du är tillbaka igen!
    Åke

    • 07 april 2011 kl. 17:35

      Tack det känns kul att vara tillbaka nu! Detta är nog ett dalsländskt vårtecken 😉 med mosstuvor som stack upp ur isen i mossen 🙂

      /Anna

  5. 07 april 2011 kl. 11:38

    Splendid!! Härlig stämning i denna tycker jag.

    • 07 april 2011 kl. 17:38

      Tackar! Det är en härlig stämning i skogen nu när is och snö börjar förlora sitt grepp. Kanske har det smittat av sig i bilden 🙂

      /Anna

  6. 07 april 2011 kl. 22:44

    En riktigt stämningsfull och inspirerande bild från mosslandet!
    /Kerstin

    • 11 april 2011 kl. 16:19

      Tack! Jag trivs ganska bra i mosslandet även om jag bor vid kusten 🙂

      /Anna

  7. 08 april 2011 kl. 12:21

    Jag såg mina första sädesärlor i går och det är ett av många vårtecken för mig. Ett annat vårtecken är mer åt dofthållet. Att vandra i en granskog när solen har börjat värma skogen. Få känna dofterna av varm jord, kåda och granbarr är också ett vårtecken för mig.

    /Gunnar

    • 11 april 2011 kl. 16:28

      Årstiderna är verkligen fulla av syn-, doft- och hörselintryck och alla är nog lika viktiga för upplevelsen 🙂

      /Anna

  8. 09 april 2011 kl. 20:09

    Härlig vårbild det här, mycket vackert .-)

    /PJ

    • 11 april 2011 kl. 16:30

      Tack! Bara på ett par veckor har våren kommit igång ordentligt. Nu är det fjärilar och fågelkvitter överallt.

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

