Hem > Nya Inlägg > Glad Påsk!

Glad Påsk!

Igår eftermiddag kom vi hem från en vecka i stugan i Dalsland. Vi har haft härliga dagar i skog och mark.

En natt sov jag i ett gömsle i förhoppning om tjäderspel. Det blev inget spel men jag fick se en tjädertupp som flög upp i en talltopp över hundra meter bort. När jag kom ut ur gömslet fick jag syn på något onaturligt grönt på andra sidan en liten mosse och snart insåg jag att det var det gamla tjädergömslet som markägaren kommit ihåg från förr i tiden. Det låg ungefär där tjädern kommit uppflygande tidigare på morgonen. Nästa år blir det nya försök med gömslet, hoppas jag.

Jag han också med en kväll vid grävlingens gryt och ett besök vid bäverhyddan. Bävrarna har ställt till en hel del problem för markägaren med förstörd väg och många fällda träd så nu under jaktsäsongen fram till den 12 maj var det läge att hålla sig undan.

Hela familjen gjorde en del kortare turer ut i naturreservatet. Både mitt och Lasses galleri med nya bilder på hemsidan är påfyllt med lite nya bilder från veckan.

Vi vill också passa på att önska alla en riktigt Glad Påsk med denna bild på den bruna kärrhöken mot en påskgul kvällshimmel!

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 23 april 2011 kl. 16:40

    Nydelig stemningsfullt bilde. Så spennende med skjulet. Artig når en får fine opplevelser i naturen. ha en god påske til deg.

  2. 23 april 2011 kl. 18:45

    Fin silhuett mot den gula och varma himlen!
    Gömsle verkar vara naturfotografens vän. Kanske är det dags att börja gömma sig lite. 🙂

  3. 23 april 2011 kl. 21:59

    Vilken bild!
    Mycket lyckad komposition. Bruna Kärrhöken i detta ljus passar utmärkt som Påskkyckling! 🙂
    Båda era gallerier visar många riktigt lyckade bilder. Dagarna i Dalsland verkar ha varit mycket lyckade. Anna din blåsippsbild med solen ovanför och Lasse din bild 1104__MG_0761 (vad det nu är för något) tycker jag är ovanligt lyckade.

    Åke

  4. 24 april 2011 kl. 9:40

    Stämningsful bild i vårkvällen ! Sist men inte minst GLAD PÅSK till er båda ! Ha de´ Thorsten

  5. 24 april 2011 kl. 20:28

    Helt enkelt en magnifik bild! Glad fortsättning på Påsken säger jag till er båda!
    /Kerstin

  6. 24 april 2011 kl. 20:35

    Härligt skön bild

  7. 25 april 2011 kl. 18:08

    Låter som om ni haft en riktigt fin vecka. Själv har jag hängt vid Lärjeån och i gömsle vid tjäderplatsen. Många fina upplevelser, dock inte så många bilder. Härlig bild på kärrhöken(?).
    Glad påsk i efterskott! 🙂
    /Jukka

  8. 26 april 2011 kl. 21:15

    Mycket vacker bild, stämningsfull.
    Glad Påsk i efterskott!

    //Erika

  9. 26 april 2011 kl. 21:22

    En skön bild med ljuvliga färger och en snygg siluett.
    /Birgitta

  10. 28 april 2011 kl. 11:57

    Tack för alla hälsningar och kommentarer! Hoppas på att hinna ut en del till helgen igen 🙂

    /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

