Hem > Nya Inlägg > Påskvecka i Dalsland

Påskvecka i Dalsland

Under veckan innan påsk tog jag pappaledigt och följde med familjen upp till sommarstugan. Skallen vi hittade för något år sedan var kvar. Jag tycker den ger ett blandat intryck – lite odefinierat…

En natt på det kala berget

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 25 april 2011 kl. 17:49

    En bild helt i min smak! Gillar den blå tonen och kontrasten. Den gåtfulla känslan är påtagande!

    • 25 april 2011 kl. 18:15

      Tack skall du ha Åke!!! Det är kul att vara igång igen…
      🙂 Lasse

  2. 25 april 2011 kl. 18:04

    Huuh vilket bild! Värsta spökstämningen. Gillar denna skarpt!
    Glad påsk i efterskott! 🙂
    /Jukka

    • 25 april 2011 kl. 18:19

      Tack Jukka! Lite inspiration hämtade jag från den gamla Disneyfilmen ”Fantasia” – där ett avsnitt handlar just om Blåkulla om jag fattat rätt. Avsnittet ackompagneras av Mussorgskijs ”En natt på det kala berget” som väl fritt får tolkas som Blåkulla. De som figurerar i detta avsnitt påminner starkt om den här bilden…

      Glad påsk tillbaka! 🙂 Lasse

  3. 25 april 2011 kl. 19:13

    Gillar mystiken över bilden som förstärks av den blå tonen!

  4. 26 april 2011 kl. 12:37

    Spännande bild Lasse, blått är flott 😉 Ha de´ Thorsten

  5. 26 april 2011 kl. 19:16

    Dette ble utrolig stilig! Men, det er litt skumlere å gå i skogen hos dere enn hos meg. Slike hodeskaller har vi ikke. Men du har fått utrolig mye ut av den, flotte blå toner også. Bra jobbet!

    • 26 april 2011 kl. 22:22

      Tack Hilda!!! Nja, egentligen är skallar rätt sällsynta har också, men har man tur hittar man dem… Jag har tur och har en Anna med ögonen på skaft!!! Hon såg denna förra året, och den låg kvar så jag tog tillfället i akt…

      🙂 Lasse

  6. 26 april 2011 kl. 21:21

    Snyggt med det blå. Motivet ger mig lite skräck-känsla. Som en dödskalle med tänder.
    /Birgitta

  7. 26 april 2011 kl. 22:01

    En riktigt spännande och gåtfull bild som samtidigt för tankarna bakåt i historisk tid. Riktigt, riktigt bra!!
    /Kerstin

  8. 28 april 2011 kl. 9:32

    En skön bild med mycket spänning och mystik.

    /Henrik

  9. 28 april 2011 kl. 15:27

    Gillar bilden skarpt!!! Riktigt snyggt.

    /Mats

  10. 28 april 2011 kl. 20:33

    Läskigt! Kan se den på framsidan av en deckare.

  11. 05 maj 2011 kl. 22:16

    Hej Lasse!
    Den här känns lite ruffig och … rebellisk? Gillar att du vågat smeka mothårs med motivet. Gillas skarpt. Bra också att Anna kom ihåg var den låg.

    Känner mig nödgad att utmana med en bild på min blogg, som ett direkt svar på denna 😉
    /Rikard

  1. 05 maj 2011 kl. 22:24

Kommentera

