Hem > Nya Inlägg > Att pussa en groda

Att pussa en groda

Om du förväntar dig en och annan smaskig detalj från mitt och makens privatliv efter att ha läst rubriken på dagens inlägg, så kommer du tyvärr att bli besviken.
Idag har jag mer funderat över processen att omforma sin hemsida. Den processen känns ibland som att pussa en groda. Man pussar på något lite fult och slemmigt och hoppas att det ska dyka upp en prins. I vårt fall handlar det om en hemsida som börjat kännas lite gammal och trist och så hoppas vi att det ska dyka upp en ny och vacker sida istället. Jag vill att det ska ske snabbt som med grodan och pussen och maken är mer realistisk och försöker förklara att det tar tid. Tid tar det, för Lasse gillar att styra och fixa med nästan allt själv. Det ska kodas och valideras och kollas både på PC och Mac och så ska moduler in och…. Lasse är envis och lär sig massor av nya saker för att få det som han vill. När han är klar kommer jag och frågar om man inte bara kan ändra en liten, liten detalj så ser hela sidan mycket, mycket snyggare ut. Då suckar och pustar han en stund och så börjar han nästan från början igen 🙂 Jodå, han är ganska tålmodig.
Vår förhoppning är att det ska bli lite mer funktionellt och kanske en aningen snyggare när det väl är klart! Grunden från den gamla hemsidan finns kvar i färg och form men en hel del små nyheter och tekniska finesser kommer att dyka upp.
Bjuder på en groda med förhoppning om att ”prinsen” ska dyka upp någon gång.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 18 maj 2011 kl. 22:17

    Lasse kommenterar genast… jodå! Jag har gjort Yokomenuchi Shihonage Irimi på datorerna nu, så snart kommer hemsidan att krypa fram ur vår lilla grodpöl! Hoppas ni alla har trimmat era Flash-players!

    🙂 Lasse

  2. 18 maj 2011 kl. 22:28

    Vilken härlig groda!!! Han har ju glimten i ögat, så prinsen är nog på g!
    /Kerstin

    • 20 maj 2011 kl. 18:59

      Tack! Lite orolig är man alltid att det ska bli ”kejsarens nya kläder” av det 🙂

      /Anna

  3. 19 maj 2011 kl. 7:59

    Har du inte redan en prins ? Ha de´ Thorsten

  4. 19 maj 2011 kl. 10:04

    Läcker grodbild med perfekt skärpedjup.
    Ser fram mot er nya hemsida, även om jag tycker den gamla är fin värre!

    Åke

    • 20 maj 2011 kl. 19:07

      Tack! Nu är den sjösatt. Hoppas att du både känner igen dig och ändå upplever lite förnyelse och att inget krånglar för dig 🙂

      /Anna

  5. 19 maj 2011 kl. 13:30

    En härlig bild på en groda. Det är så nära som man kan komma. Jag känner igen dina funderingar med en hemsida. Det som är svårast är att komma på hur man vill ha det. Sen har det hänt en hel del på hemsidefronten sen jag gjorde min sida för några år sedan. Det jag känner nu, är att det ska vara lätt att lägga in saker på hemsidan. Jag får se om jag gör själv något med min hemsida till sommaren. Det beror nog om det blir många regniga dagar annars finns det mer trevliga saker att göra om det är sol och värme.

    /Gunnar

    • 20 maj 2011 kl. 19:25

      Tack! Hemsida är inget enkelt. Finns ju allt från färdiga mallar att köpa till hemsnickrat. Lasse gillar att göra själv för att ha så bra kontroll som möjligt men till bildvisning har vi lånat en modul. En sak är säker det tar tid. Behövs nog många regndagar om du ska hinna 😉 Annars tycker jag att din sida är enkelt snygg som den är. Det enda jag har funderat lite över är nog tanken bakom kalenderbilder och gästbok istället för en blogg som skulle kombinera detta. Möjligen att man känner att man måste komma med något nytt i bloggen lite oftare.

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

