Hem > Nya Inlägg > Hare

Hare

Passade på att ta en kort sväng med kameran igår. Träffade först på fyra harar på min barndoms gamla fotbollsplan. De lekte jage och sandbadade. Två av hararna skuttade över till den lilla skogsdungen intill och samarbetade ganska bra när jag ville vara med med min kamera.
Gick så småningom vidare för att se om smådoppingarna eller rörhönorna syntes till i mossen eller dammen. Antingen låg de på ägg så att jag inte såg dem eller så är det inget bra år för dessa arter. Jag får väl återvända lite längre fram och se efter.
Idag blir det nog mest en innedag i regnet.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 22 maj 2011 kl. 17:12

    En mycket bra bild på haren med glimten i ögat till och med. Undrar vad den gjort med örat? Ser ut som om någon tagit sig en munsbit där.
    /Birgitta

  2. 22 maj 2011 kl. 18:07

    Ett riktigt tele har du ,eller så är haren tam…snyggt blev det hur som helst.

  3. Per
    26 maj 2011 kl. 8:35

    Ett mycket vackert porträtt du gjort, ser ut att fundera över livet…
    /Per

  4. 29 maj 2011 kl. 17:21

    Fantastiskt fint porträtt på haren! Gillar perspektivet, färgerna, ljuset, ja allt…
    /Jukka

  5. 30 maj 2011 kl. 20:52

    Åh, så fin bild. Tycker lite synd om haren som blivit av med del av sitt öra.
    /Karin

  6. 05 juni 2011 kl. 23:39

    Tack för all respons! Jag har också funderat lite över örat och jag tänkte att den kanske fastnat i något t.ex. ett stängsel, som den försökt komma under eller igenom? Hararna var ganska oskygga även om de ville ha en viss säkerhetsmarginal till mig. Jag tror att de är ganska vana vid folk och hundar som rastas. Det är bara en liten skogsdunge och bergknalle som ligger mellan några radhusområden där de verkar hålla till.

    /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

