Hem > Nya Inlägg > Nidingen och måsarna

Nidingen och måsarna

De tretåiga måsarna som häckar på Nidingens fyrar lockade nog alla att under helgen försöka göra sina egna bilder av dem. Jag har sett skarpa bilder, bilder med rörelse, bilder i dagsljus, i kvällsljus och i varmt morgonljus, bilder tagna utanför fyren och bilder tagna genom de smutsiga fönsterrutorna i fyren.
Här kommer en mås- och fyrtriptyk gjord i det blå kvällsljuset utanför fyren. Den blir lite större om man klickar upp den 🙂

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 10 juni 2011 kl. 11:25

    Verkligen annorlunda bildar på de tretåiga. Spöklika men dekorativa. Det blå är ju aldrig fel heller.
    Hörde av Marie att ni hade en härlig helg. Ljuset måste ha varit fint i det väder som var.
    /Birgitta

    • 13 juni 2011 kl. 11:40

      Tack! Det var skönt blått efter solnedgången 🙂 Ljuset var helt rätt både runt solnedgång och ett tag före soluppgången. Jag var ganska trött när jag kom hem kan jag säga och jag beundrar Marie som orkade med att vara social, fotofestivalen i Mullsjö och bilresa till Enköping 🙂

      /Anna

  2. 12 juni 2011 kl. 22:19

    En helt underbar triptyk och mycket snygg komposition! Skön rörelse och behagligt blått ljus, gillas skarpt!
    /Kerstin

    • 13 juni 2011 kl. 11:53

      Tack! Kul att du gillade den som triptyk. Ville försöka få ihop en bra kombination av fyr och måsar.

      /Anna

  3. 13 juni 2011 kl. 21:07

    Just denna var en av de jag fastnade mest för på hemsidan när jag tänkte kreativitet. Mycket bra, betydligt mer intressant än det mesta jag sett på måsar.
    /Jukka

    • 14 juli 2011 kl. 19:40

      Tack! Ibland är det svårt att få till något man själv gillar men här fick man flera försök på sig eftersom måsarna kom på inflygning mot fyrtornen igen och igen.

      /Anna

  4. 19 juni 2011 kl. 20:10

    Lyckad quadrotyk eller vad det nu kan heta ! Hoppas att ni hade det fint ! Ha de´ Thorsten

    • 14 juli 2011 kl. 19:42

      Tack! Vädret gjorde verkligen helgen till en otrolig upplevelse.

      /Anna

  5. 23 juni 2011 kl. 16:02

    Mycket tilltalande bilder med sin blå ton och svärta, gillas 🙂

    /PJ

    • 14 juli 2011 kl. 19:44

      Tack! Jag gillar också en dos svärta och blåton då och då så på den punkten är vi kanske lite lika 🙂

      /Anna

  6. 25 juni 2011 kl. 11:33

    Härliga bilder, 3 bilder som verkligen passar ihop.

    /Henrik

    • 14 juli 2011 kl. 19:46

      Tack! Kände också att de hörde ihop när jag såg dem i datorn, tror faktiskt att de fungerar bäst tillsammans…

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

