Hem > Nya Inlägg > Solfågel

Solfågel

Ibland behöver man en liten solfågel som lyser upp tillvaron för en. Företagsamheten har hamnat lite i stiltje så här mitt i sommaren. Först behövde man landa lite efter afrikaresan, så slog det mig plötsligt hur snabbt sommarledigheten försvinner, vädret växlar så snabbt mellan regn och en gnutta sol att man inte hinner ta vara på de fina stunderna, husbilen står på parkeringen och undrar nog varför vi inte ger oss av fast yr.no utlovat bara 15 mm regn en dag och 20 mm de nästföljande och trädgården väntar samtidigt på att få en ny och större uteplats. I slutet av varje dag kan jag konstatera att jag inte gjort någonting av dagen och bara det är ju också lite stressande.

Känns som att man behöver något som lyser upp tillvaron och visar den rätta vägen för att komma igång igen, en inre solfågel…

Här en bild från Serengeti med vad jag tror är en Scarlet-chested Sunbird. Vacker var den i alla fall och påminner lite om en kolibri utan att flaxa lika mycket med vingarna.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 20 juli 2011 kl. 10:53

    En utsökt bild med sin granna färgklickar.

    • 21 juli 2011 kl. 17:52

      Tackar! Ju soligare det var desto mer lyste fågeln.

      /Anna

  2. 20 juli 2011 kl. 12:17

    Känner igen mig! Nu har jag dessutom blivit sjuk så nu är det total stiltje! Men det är nog nyttigt att göra ingenting också … ibland!

    • 21 juli 2011 kl. 17:55

      Problemet för mig är att jag blir stressad av att livet flyter förbi och så vet jag att det är nyttigt att ta det lugnt ibland och bara tanka ny energi och då blir jag stressad av att jag känner mig stressad fast jag inte borde…. Ja du hör hur det låter 🙂

      /Anna

  3. 20 juli 2011 kl. 19:21

    Ibland kan det vara bra att bara vara, låta tiden gå utan att bry sig. Svårt, javisst och kanske finns det något där som leder vidare till insikt om tingen, tiden och rummet. Gillar bilden! Fågeln är vacker, rörelsen gillar jag på blomman till vänster som sträcker sig uppåt mot ljuset. En positiv och glad bild tycker jag.

    • 21 juli 2011 kl. 17:57

      Tack, kul att du upplever bilden lite som jag tänkte och kände när jag gjorde den 🙂

      /Anna

  4. 21 juli 2011 kl. 22:11

    Semestern är väl till för att vila upp sig. Försöker intala mig det i alla fall 🙂 men det lyckas dåligt.
    En fin bild med passande bakgrund som gör att färgerna står ut vackert.
    /Birgitta

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

