Hem > Nya Inlägg > Kijereshi Sunset

Kijereshi Sunset

Ett av våra allra mest lyxiga boenden längs vägen var Kijereshi Tented Camp! Så mycket tält var det inte, och på receptionens gård fanns en swimmingpool. Det allra lyxigaste med detta läger var nog ändå den fantastiska solnedgången utanför dörren! Jag stod här och bara njöt och betraktade solen när den sjönk ner över paraplyakaciorna på savannen. Ungefär så här såg det ut, men jag måste säga att bilden aldrig någonsin kommer till sin rätta utan den varma luften, ljuden av apor och gräshoppor och en och annan hyena, och framför allt den underbara doften av Afrika! Detta måste upplevas!

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 21 juli 2011 kl. 22:10

    Bara lite avunssjuk …. fin bild ! Ha de´ Thorsten

  2. 21 juli 2011 kl. 22:13

    Det är något visst med safari och pool är ju aldrig fel ens i såna sammanhang. Solnedgångarna minns jag som övervägande fina från vår resa men snabbt går de och sedan blev det så mörkt. Du har gjort en bra bild med snygg kontrast i.
    /Birgitta

    • 22 juli 2011 kl. 20:52

      Tack Birgitta… Jo snabbt gick det kan man säga. Jag kunde riktigt se hur solen gick ned. Skönt att jag lyckades med kontrasten, för det var det jag hade svårast med. Det gick inte riktigt att få med den sköna färgen på gräset och jorden runt om samtidigt som jag gjorde solnedgången rättvisa. Men denna blev jag ganska nöjd med – känner liksom igen atmosfären här…

      🙂 Lasse

  3. 23 juli 2011 kl. 19:11

    En skön och meditativ bild att betrakta tycker jag. 🙂

  4. 24 juli 2011 kl. 8:28

    Mmmm… du har lyckts fånga solnedgången och stämningen fint, som förstärks av din text : )

  5. 26 juli 2011 kl. 9:58

    Vad spännande att få läsa om er resa och se lite bilder därifrån.. Jag förstår precis dina tankar kring den här bilden på solnedgången. Det går aldrig i en bild förmedla den där speciella känslan att sitta därute på Afrikas savann, för som du säger, ljuset, ljuden och lukterna dom har man bara med sig själv som minne.. Jag kommer ihåg själv när jag kom hem från Kenya för en 14 år sedan och tittade igenom mina bilder. 10 rullar film blev det. Men ändå, jag kan fortfarande ta fram mitt album ibland och dessa ljud och luktminnen, de finns kvar och också den där alldeles speciella känslan när man satt ensam och lyssnade i mörkret och dessa minnen sköljer över mig igen när jag ser på era bilder.. Jag skulle verkligen vilja åka dit igen.

    Hälsn
    Agnetha

    • 26 juli 2011 kl. 14:41

      Jag tror man får ett behov av Afrika!!! Det var med trötthet i kroppen, sinnen fulla av intryck, en längtan efter hemmet, men en intensiv ovilja att åka hem man satte sig på flyget till Dar es Salaam! Jag tyckte inte jag hann bli färdig den här gången heller! Så vet jag inte vad jag saknar mest – naturen eller människorna!!! Eller Hakuna Matata…

      🙂 Lasse

  6. monartic
    07 september 2011 kl. 12:14

    jisses vilken vacker bild…å så spännande, själv har man bara strosat runt här i lilla byn då..;-)..i lilla svea rike.

    /Mona

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

