Hem > Nya Inlägg > Åter till rötterna

Åter till rötterna

Har ju vilat lite från fotograferandet den senaste tiden. Kanske börjar jag så smått att hitta tillbaka efter att ha blivit inspirerad i Vårgårda förra helgen.
Även om kameran har fått stanna hemma så har jag varit ute i naturen en del och det är ju ändå där jag har rötterna till mitt intresse för naturfoto.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 15 november 2011 kl. 19:47

    Dette ble kreativt og litt skummelt. Ikke greit å gå i skogen når en møter slike troll!!!! Bra jobbet!

    • 16 november 2011 kl. 22:50

      Tack! Jag är glad att trollkänslan går fram.

      /Anna

  2. 15 november 2011 kl. 23:18

    En härlig trollaktig bild som bra illustrerar din text! Det är viktigt att kunna njuta i naturen även utan kamera ibland. Kul att du också fick ny inspiration i Vårgårda, ser fram emot fler bilder här på bloggen från er båda.
    /Kerstin

    • 16 november 2011 kl. 22:53

      Jo Vårgårda gör susen så här på senhösten. Har passat på att fotografera ett par timmar när Erik är med sin Mullegrupp i skogen. Det kommer mer på bloggen efter hand!

      /Anna

  3. 16 november 2011 kl. 12:01

    Det är ingen dum idé. Det är lätt att se naturen genom en sökare om man har med kameran. Det är lätt att bli så koncentrerad på själva fotograferandet att man glömmer att ta in naturen. Istället för att låta naturen komma till en, så springer man omkring och jagar naturen. Själv har jag svårt att låta bli att ta med kameran. Jag har inte lyckats trycka tillbaka rädslan att missa något fantastiskt, vad det nu skulle vara, om jag lämnade kameran hemma. Jag får väl börja öva så smått. Kanske ta en tur på ett kalhygge mitt på dagen då solen är som starkast.

    /Gunnar

  4. 16 november 2011 kl. 22:58

    Oavsett om jag har sysslat med foto, fågelskådning eller friluftsliv så är själva naturen och att få vara i den grunden för det jag sysslar med. Visst missar man ett och annat när kameran ligger hemma i fotoryggsäcken. Stod ett par meter ifrån en stjärtmes som faktiskt satt still en kort sekund och dessutom ganska öppet på en gren just en sådan promenad utan kamera. Kunde inte låta bli att le lite inom mig. Hade kameran varit med hade det troligen aldrig hänt 🙂

    /Anna

  5. 17 november 2011 kl. 19:26

    Ja,på ett sånt ställe kan verkligen själen få ro! Verkligen en härlig bild.

    • 17 november 2011 kl. 22:44

      Tack! Ja naturen betyder verkligen mycket för så många människor.

      /Anna

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

