Hem > Nya Inlägg > I mitt rätta element

I mitt rätta element

Vissa trivs bäst i vatten andra vid kusten. Jag trivs allra bäst när jag får komma ut i en någorlunda orörd skog. Där samlar jag energi inför nya strapatser i vardagen.

/Anna

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 17 november 2011 kl. 16:41

    Vackert ! 🙂

    • 17 november 2011 kl. 22:49

      Tack! Där trivdes jag verkligen i mossan 🙂

      /Anna

  2. Jörgen Schön
    17 november 2011 kl. 19:24

    Instämmer, visst det är inget fel på kusten – men först vill jag ha en rejäl och gärna orörd skog!

    Mvh, Jörgen

    • 17 november 2011 kl. 22:55

      Tack! Låter som vi har samma dragning till skogen. Egentligen bor jag bara ett par km från havet men det är skogen jag längtar till. Kanske beror det på stillheten och att ljuden i skogen är behagligare för mina öron än havets ständiga brus.

      /Anna

  3. 17 november 2011 kl. 20:17

    Man kan trivas i många naturtyper. Din sköna, gröna skogsbild symboliserar för mig det bästa med skogen.
    /Birgitta

    • 17 november 2011 kl. 23:02

      Tack! Ja tack och lov att alla kan hitta sin favoritnatur. Tänk om alla skulle springa runt och ”störa” mig i skogen 🙂 Det var så tydligt när Patrik Björk Larsson föreläste i Vårgårda att var och en hyser en värme för just sin favoritmiljö.

      /Anna

  4. 17 november 2011 kl. 23:05

    Skogen er nok best noen ganger. Nydelig mosegrodd var den også. Likte bildet kjempegodt. Ha en trivelig kveld til deg.

    • 17 november 2011 kl. 23:11

      Tack! När jag satt där i mossan kunde jag verkligen ”ladda batterierna”. Skogen så här på senhösten är tyst, bara någon kungsfågel som piper fint och så är det den gröna mossans tid. Tycker att mossan får extra lyskraft när den inte konkurrerar med löv och annat.

  5. 18 november 2011 kl. 10:22

    Håller med dig Anna! Jag ”går inte heller igång” på vatten…jo, kanske några minuter, men sedan blir jag nog lite uttråkad. Så skogen, med sitt lugn, sin tystnad och sin lukt är grejen för mig! Vem vet, vi kanske springer på varandra i de dalsländska skogarna! 🙂
    /maria

    • 18 november 2011 kl. 19:20

      Skulle vara riktigt trevligt att träffa på dig i skogen någon gång!

      /Anna

  6. 18 november 2011 kl. 11:09

    Hej! Gillar bilden mycket! Vad mjuk o varm känsla med den här mossan! Man kan tycker kanske att vattnet och skogen är motstående?… i mina ögon verkar de alldeles utmärkt passande till varandra …. ….. kan inte riktigt välja 🙂
    Ha en riktigt bra helg!
    /Margi

    • 18 november 2011 kl. 19:23

      Tror du är inne på rätt spår med motsatserna! Havet har sina öppna horisonter och sin vattenbrusande ljudmatta och skogen är mer sluten ibland lite kaotisk men ganska tyst.

      Kul att du har hittat in till vår blogg när vi börjat få lite fart på den igen!

      /Anna

      • 18 november 2011 kl. 23:20

        Tack, Anna! Kul att Du har hittat in till min blogg som nu alldeles försiktigt börjar krypa 🙂
        /Margi

  7. 20 november 2011 kl. 16:43

    Skogen är också mitt andningshål. Kust och fjäll gillar jag mycket också, men får jag välja blir det för det mesta skogen. Härlig bild på den lysande mossan!
    /Jukka

  8. 02 december 2011 kl. 20:38

    Skön mossa du hittat ser ut som någon lagt en matta av sammet över de bulliga stenarna !
    Fin bild !

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

