Hem > Nya Inlägg > Över tröskeln

Över tröskeln

Vi har passerat säsongens mörkaste period, gått över tröskeln till ett nytt år och är på väg in i min absoluta favoritårstid! Den uppfattningen kanske delas av flera.

När solen tittade fram häromdagen och jag var helt ledig var det inte utan att det ryckte i avtryckarfingret. Ut ville jag, och resten av familjen också! Detta är ett av resultaten av denna min första lilla utflykt på detta nya året:

Den är utan titel än så länge, och egentligen skall bilder kanske tala för sig själva… lite osäker på om denna talar, men jag gillar den.

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 07 januari 2012 kl. 15:32

    Ibland måste man bara ut i naturen. Förstår dig precis. Fin motljusbild blev det.
    /Birgitta

    • 08 januari 2012 kl. 0:49

      Tack Birgitta! Fick Moderskeppets landskapskurs med Patrik i julklapp, och den satte lite fart på mig. I den nämns att just motljus är väldigt spännande att jobba med, och nog är det så!

      🙂 Lasse

  2. Per
    07 januari 2012 kl. 15:40

    Läcker bild med detaljerna av mossan i motljuset. Ja, fast jag väntar nog några månader till innan jag kan säga att jag trivs ute 😉 Konstaterade i morse när solen sken på ett frostigt landskap att jag ändå inte tog mig ut i kylan…

    • 08 januari 2012 kl. 0:53

      Tack Per. Jo du har nog lite mer snö och is hos dig… fast det kan vara nog så vackert – om man bara ger sig ut… personligen håller jag mig också mest inne när det är kallt. Är ingen snöälskare…

      🙂 Lasse

  3. 07 januari 2012 kl. 15:47

    Fin start på året Lasse! Önskar dig en god fortsättning. 🙂
    /Jukka

    • 08 januari 2012 kl. 1:01

      Tack Jukka! Det värmer! God fortsättning på dig med!

      🙂 Lasse

  4. 08 januari 2012 kl. 18:21

    Jag tycker det är en talande bild. När jag ser på bilden så tänker jag på det ljus som nu kommer tillbaka då vi går mot ljusare tider. Lite som ljuset tittar upp ur mossan och säger ”minns ni mig?”. Jag vill också passa på att önska dig en god fortsättning.

    /Gunnar

    • 08 januari 2012 kl. 20:40

      Tack skall du ha Gunnar! Och god fortsättning även på dig!

      Det roliga i att lägga ut en bild och inte skriva så mycket om den är att man får höra så många olika infallsvinklar och tolkningar av bilden – tankar man aldrig tänkt! Det är utvecklande i sig. Eller så får man bekräftat de tankar man själv haft, och i det ett litet bevis på att man kanske är rätt ute.

      🙂 Lasse

  5. 08 januari 2012 kl. 22:31

    Fin bild med skön stämning.
    Gillar att ni verkar ha flera solar på er sida av Sverige :-).

    Åke

    • 10 januari 2012 kl. 22:17

      Tack Åke! Jo, det är därför våren är så in i pipsvängen underbar här!

      🙂 Lasse

  6. 10 januari 2012 kl. 22:05

    Alltid artig når en kan leke seg med lyset. Liker dette veldig godt!!!

    • 10 januari 2012 kl. 23:21

      Tack skall du ha Hilda.

      🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

