Hem > Nya Inlägg > Skarpa ögon!

Skarpa ögon!

Hade inte sonen Erik varit så påstridig om månen han såg när jag pekade ut planeter och stjärnor för honom i skymningen hade jag nog inte sett den alls, för den var verkligen i ny, och jag fick titta noga innan jag såg den! Han har verkligen skarpa ögon!

Jag tog fram kameran väl hemma vid stugan, och gjorde den här bilden! Det är extra roligt att motivet bjöds av sonen!

I mitt tycke borde månen i denna skepnad avnjutas tillsammans med följande musikstycke (i fem spotify-avsnitt som man måste se till att spotify spelar upp i följd, vilket den inte gör om man bara klickar på länken. När spotify kommer upp dubbelklicka på spåret som spelas, så spelas hela stycket i följd.)

A. Schoenberg: Verklärte Nacht

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 26 februari 2012 kl. 8:33

    Elegant månskära! 🙂 Tack för musiktipsen!
    Önskar en bra söndag!
    /Margi

  2. 26 februari 2012 kl. 11:42

    En blir så tankefull når en titter på nattehimmelen.
    Nydelig bilde av månen som en nesten ikke ser.
    Godt jobbet, skal høre på musikken senere.
    Ha en trivelig søndag.
    Hilda

  3. 26 februari 2012 kl. 18:40

    Ja, visst var den helt betagande den där nymånen. Snygg bild//Veronika

  4. 26 februari 2012 kl. 20:05

    Stämningsfull bild! De raspiga dova tonerna och de lite skärande passar bra till det visuella.
    /Rikard

  5. 26 februari 2012 kl. 23:34

    Tack skall ni ha alla!

    🙂 Lasse

  6. 27 februari 2012 kl. 9:08

    Härlig bild på månskäran, jag såg skäran också häromdagen men hade varken kamera eller tid att fotografera då. -Bra ni ordnade bilden då kan jag se den igen….
    Morgan

  7. 28 februari 2012 kl. 21:03

    Bra bild på den vackra månskäran. Men det är framförallt den sköna blåtonen som tilltalar mig. Med de där molnen och trädsilhuetterna till blir det lite spökfilmsstämning över det hela.
    /Jukka

  8. 16 mars 2012 kl. 14:21

    Stilig måne, det ger nog mera spänning i bilden med en tunn skära än en stor appelsin.

  9. Eriksson Thomas
    22 mars 2012 kl. 20:06

    Riktigt bra bild
    /Thomas

  10. Lars Kristiansson
    22 mars 2012 kl. 23:47

    Tack alla som kommenterat! Har haft strul med Gravatar, men hoppas det är löst nu! Välkomna in på vår nya blogg http://www.naturbilden.se!

    🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

