Hem > Nya Inlägg > Tidig spindelpromenad

Tidig spindelpromenad

Den här kärrspindeln var ute och traskade i vattenbrynet innan isen ens hade lossat! Väl tidigt tyckte jag för en kärrspindel… har jag fel?

🙂 Lasse

Kategorier:Nya Inlägg
  1. 01 mars 2012 kl. 10:03

    Jag kan inte mycket om spindlar men bilden gillar jag!
    Den låga vinkeln, kompet och ljuset gör bilden till något unikt.

    Åke

  2. 01 mars 2012 kl. 11:52

    Kallt om fötterna för den stackarn? Ingen aning om arten, men en spännande bild blev det med den låga kameravinkeln.

  3. 01 mars 2012 kl. 21:43

    Det blev en bra bild. Vet inte vilken sort det är.
    /Birgitta

  4. 02 mars 2012 kl. 10:02

    Snyggt! Gillar färgskalan och vinkeln med så mycket utrymme bakom!
    Trevlig helg!
    /Margi

  5. 02 mars 2012 kl. 20:12

    Hej och tack för att du tittade in till mej och lämnade ett avtryck, det är alltid roligt när man hittar till en blogg man inte sett förut och nu hittade jag hit, & här fanns ett överflöd av vackra bilder att se. / Tobias

  6. 02 mars 2012 kl. 20:53

    Hejsan, jag såg också en spindel (en sån med flera ögon…) och ca 1 cm stor i förra veckan utan på sjöisen. Det är sånt här som gör att man skulle vilja ha en spindelnörd i sin telefonbok och ringa till. Hur vet du att det är kärrspindel? Härlig bild!!!

    • 06 mars 2012 kl. 23:55

      Jag har ett par bilder på den från annan vinkel, och helhetsbilden, särskilt kärrspindelns karaktäristiska streck på sidorna tillsammans med biotopen den var i gör att jag tror det inte finns särskilt många andra alternativ, men jag kan ha fel. Jag är tyvärr ingen spindelnörd…

      🙂 Lasse

  7. Bea
    02 mars 2012 kl. 21:04

    Hej!
    Det var en trevlig och vacker bild på spindeln! Tyvärr kan jag väldigt lite om dessa småkryp.
    Ha en fin helg! /Bea

  8. 03 mars 2012 kl. 16:39

    Wow!! Riktigt läckert och så precis på pricken du fick in bubblorna också!

  9. 03 mars 2012 kl. 22:02

    Känns tidigt men en riktigt bra bild blev det
    tycker jag.
    Morgan

  10. 05 mars 2012 kl. 20:41

    Riktigt snygg bild, spindeln ser inte alls otäck ut! Så fint att färgen på spindeln återkommer i den snygga bakgrunden!
    /Kerstin

  11. 06 mars 2012 kl. 9:00

    Tack snälla ni för alla era kommentarer!

    🙂 Lasse

  12. 06 mars 2012 kl. 10:04

    Fasen va äckligt 🙂 Ryser !!! :)))

    • 06 mars 2012 kl. 23:56

      Visst! Kan du känna hur den killar på ryggen?

      😉 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

